مدیریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد نباید درگیر اعتبار باشند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، گفت: کانون های فرهنگی و هنری به عنوان یک تشکل مردمی و قرآنی نباید فعالیت های فرهنگی و دینی خود را درگیر اعتبارات کنند.

روح الله بیگی، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از قطب های برتر فرهنگی در جامعه محسوب می شوند، گفت: مسئولان کانون ها دقت داشته باشند که برای تربیت نیروی مسجدی و اجرا برنامه های قرآنی و دینی نباید منتظر رسیدن اعتبار باشند.


وی افزود: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مساجد از صدر اسلام گرفته تا دوران 8 سال دفاع مقدس با همت مردم و اعضای فعال و دلسوز جامعه شکل می گرفت و امروز نیز از این قاعده مستثنی نیست.


این مسئول، با بیان سخنان گهر بار رهبر فرزانه انقلاب در خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد، تصریح کرد: آن زمانی که صدای بمب های فرهنگی را رهبر ما شنیدند هیچ کس متوجه شبیخون های فرهنگی نبود و این مقام عظمی با تاسیس کانون ها خواستند بار دیگر فرهنگ مسجد محوری را در جامعه گسترش دهند و بر ماست که در مسیر تحقق بخشیدن به منویات رهبری لحظه ای درنگ نکنیم.


بیگی ادامه داد: امروز ما در برابر افکار و هویت جوانان مسئولیم و باید برای رشد و ارتقا هویت ملی و باروهای اصیل مذهبی و دینی دنیای امروز تلاش کنیم.


نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای هر مسجد باید یک کانون فرهنگی و هنری تاسیس کنیم چراکه با فعالیت این کانون ها می توانیم هویت کم رنگ شده مساجد را در شهرستان خود احیا کنیم که این کار باعث تبیین اهداف رهبر فرزانه جامعه می باشد.


وی، با بیان اینکه پرورش نیروهای مسجدی و قرآنی باید در اولویت فعالیت کانون های قرار داشته باشد، گفت: با تربیت هر نیروی مسجدی و قرآنی، می شود امیدوار بود که نسلی با روح قرآن رشد کرده است که در آینده مدیری مسجدی خواهند شد.


این مسئول ادامه داد: 46 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد برای شهرستان میاندوآب که داری بیش از 400 مسجد است آمار خوبی نیست.


بیگی، با بیان اینکه تمامی تصمیمات اجتماعی و سیاسی را نیز می توان از مساجد مدیریت کرد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی نیز از مساجد قابل کنترل و تبیین است ولی باید مسئولان دلسوزتر بوده و با سوز دین وارد عرصه فعالیت های فرهنگی شوند.


پایان پیام/
 

کد خبر 349858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha