فعالان کانون های مساجد افسران مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی هستند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان جویبار خاطرنشان کرد: فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد افسران مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی هستند.

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه شهرستان جویبار امروز(15اسفند) در گفتگو با خبرنگار شبستان به مناسبت بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد افسران مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی هستند.

 

وی افزود: مساجد نقش بسیار ارزشمندی در اعتلای شعائر مذهبی و اعتقادی و فرهنگی جامعه اسلامی دارند و این نقش همواره در طول تاریخ، علی رغم وجود فراز و نشیب های بسیار حفظ شده است.

 

امام جمعه شهرستان جویبار با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی از طریق اجتماع و ایجاد خود باوری در این مکان مقدس جایگاه رفیع و ارزشمند خود را بازیافت، عنوان کرد: ملت مسلمان ایران با اتکا بر خداوند و قرار گرفتن در محور رهبری می توانند با اجتماع در مساجد و تعمیق بخشی کانون های فرهنگی و هنری مساجد رویدادهای عظیمی را در تاریخ تشیع و اسلام رقم زنند.

 

حجت الاسلام قلی پور با تاکید بر ایجاد گفتمان های دینی و جذب کردن جوانان و نوجوانان به مساجد به ویژه کانون های فرهنگی و هنری خاطر نشان کرد: مساجد ماوا و تکیه گاههای عظیم و ناگسستنی هستند که می توان در این مکان ارتباط تنگاتنگی با معبود یکتا داشت.

 

این مسئول ایجاد خود باوری و اعتقاد عمیق قلبی در بین قشر حساس جامعه را رمز استقامت و پیروزی در برابر مشکلات و سنگ اندازی های دشمن اعلام و عنوان کرد: مسئولان فرهنگی و مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند در این عرصه اقدامات گرانسنگی را انجام دهند.

 

امام جمعه شهرستان جویبار اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مهمترین پایگاه در رسیدن به مسجد طراز اسلامی هستند.

 

وی با بیان اینکه نباید قوانین مسجد را بیش از حد برای جوانان سنگین و دشوار جلوه داد، افزود: باید با حس رفاقت و صمیمیت در ایجاد رابطه بین جوانان و مساجد گام برداشت.

 

حجت الاسلام قلی پور گفت: با ایجاد جذابیت در برنامه های فرهنگی و تقویت کادر مسجد مانند امام جماعت، خادم و هیات امنا و داشتن فضایی مناسب به عنوان مکانی دینی و عبادی معیارهای لازم را برای داشتن مسجدی هم طراز با موازین اسلامی خواهیم داشت.

 

وی با تاکید بر تحقق بخشی به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص توجه خاص و ویژه نسبت به کانون های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: باید نسبت به رهنمودهایی که ولایت فقیه که در خراسان شمالی پیرامون توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تعامل با بسیج جهت جلوگیری از آسیب دیدن نسل جوان در برابر هجمه های سنگین دشمن وجود دارد با برنامه ریزی دقیق و مدون ورود پیدا کرد.

 

امام جمعه جویبار با بیان اینکه ولایت فقیه برای ما به عنوان یک پدر دلسوز می ماند، اظهار کرد: ما وظیفه داریم به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم زیرا فقط در چنین شرایطی امنیت ایران اسلامی محقق می شود.


پایان پیام/

کد خبر 350108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha