ضرورت ورود کانون های فرهنگی هنری مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل اظهار داشت: لازم است که کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در بحث کاهش آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرده و یاریگر دولت باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل شامگاه گذشته( 18 اسفند) در نشست صمیمی اعضای کانون های مساجد به مناسبت 18 اسفند سالروز تشکیل ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار داشت: اعضای کانون های فرهنگی هنری باید پژوهش را در صدر برنامه های خود قرار داده و با آثار شوم پدیده های اعتیاد، طلاق، سرقت و انواع دیگر آسیب های اجتماعی مبارزه کنند.

وی، با اعلام اینکه مساجد در شکل گیری انقلاب و هم در بعد از انقلاب نقشی بی بدیل داشته است، افزود: هنر و فرهنگ تاثیر شگرفی بر اذهان بشر دارند و ما نباید به ماهواره و دیگر امکانات پیشرفته رسانه ای به عنوان یک وسیله منفی نگاه کنیم بلکه شبکه ها و سایت هایی وجود دارد که توسط عالمان دنیا اداره می شود و ما می توانیم از ظرفیت این شبکه ها برای اعتلای فرهنگ کشور خود بهره گیریم.

استاندار اردبیل، با اشاره به ضرورت توسعه و اعتلای فرهنگی کشور، ادامه داد: اگر مایل به توسعه در همه حوزه ها و عرصه ها هستیم، باید به توسعه فرهنگی نگاه ویژه ای داشته باشیم که از این مهم در دنیا به عنوان سرمایه اجتماعی یاد می شود که شاه بیت این سرمایه اجتماعی تنها اعتماد متقابل است.


مسائل فرهنگی به خود مردم واگذار شود

خدابخش، ضرورت حفظ میراث گذشتگان و اینکه دولت باید از فعالیت های فاخر فرهنگی حمایت کرده و به آن بها دهد، را یادآور شد و گفت: همانطوری که شاه بیت اقتصاد مقاومتی واگذاری اقتصاد به خود مردم است، در این زمینه نیز مسائل فرهنگی و هنری باید به خود مردم واگذار شود تا بتوان شاهد اعتلای این حوزه شد.


این مقام مسئول، ضرورت حرکت بر محور قرآن کریم و آموزه های اسلامی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: اگر می خواهیم فعالیت های فرهنگی را موثر کرده و قلوب جوانان و نوجوانان را با آموزه های دینی و اسلامی آشنا کنیم باید بر محور قرآن حرکت کنیم تا طهارت روح پیدا کنیم.


تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه توسعه فرهنگی است

استاندار اردبیل، با اشاره به این مطلب که تا روح بشر طهارت پیدا نکند، نمی تواند مفاهیم قرآنی را درک کند، اذعان داشت: حضرت علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر بیان کرده است که ستارالعیوب بودن، خیرخواهی، توجه به معیشت مردم و جلوگیری از سوء ظن مواردی است که اسلام به آن تاکید فراوان دارد و در این راستا وظیفه ما نیز ترویج این آموزه ها در جامعه و کشور خود است.


خدابخش، با بیان اینکه به شدت لازم است که در بحث اقتصاد مقاومتی، توسعه فرهنگی را در چارچوب آموزه های اسلامی مورد توجه قرار دهیم، خاطر نشان کرد: امروزه در جهان فرهنگ حرف اصلی را می زند و تجربه نشان داده است، در هر کجا که فرهنگ غالب باشد، امورات و مشکلات آن حوزه بهتر اداره می شود.


پایان پیام/ 

کد خبر 351288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha