25 درصد مساجد کشور باید دارای کانون فرهنگی هنری باشند

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: 25 درصد مساجد کشور طبق برنامه پنجم توسعه باید دارای کانون فرهنگی هنری باشند و ما فرصت کمی برای تحقق این مهم داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پیش از ظهر امروز( 21 اسفند) در جلسه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری در دفتر امام جمعه اردبیل، اظهار داشت: اگر به فکر توسعه مباحث فرهنگی هنری در جامعه نباشیم، به یقین در آینده ای نه چندان دور دچار خسران و بحران فرهنگی خواهیم بود.


وی، با بیان اینکه طبق مصوبات ستاد عالی، ریاست جلسات هیئت نظارت بر کانون های مساجد در استان ها به عهده استاندار است، افزود: کانون های مساجد به لحاظ ماموریت و اهداف مهمی که دارند باید مورد توجه ویژه مسئولان دستگاه های اجرایی به خصوص مسئولان رده بالا باشند.


حجت الاسلام سلیمانی، ادامه داد: ضرورت دارد که برای جوانی که در مسجد حاضر می شود، برنامه ریزی منسجم فرهنگی صورت گیرد چراکه ما در جامعه شاهد عدم حضور قشری از جوانان مسجدی در نماز جمعه هستیم و این مهم به خاطر سرگرمی های رنگ و لعاب داری است که جوانان ما را، از شرکت در این فریضه واجب و الهی غافل می سازد.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت ها را یادآور و اسراف در همه حوزه ها را گناه کبیره توصیف کرد و بیان داشت: باید اقدامی برای از بین بردن غفلت ها در جامعه صورت گرفته و ائمه جماعات در این خصوص توجیه شوند و در این راستا نیز کانون های فرهنگی هنری می توانند در طول هفته، جوانان را برای شرکت در نماز جمعه تشویق کنند.


استان اردبیل برنامه های فرهنگی ویژه ای برای استفاده از ظرفیت منطقه مرزی تدوین کند

دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، راه اندازی کانون مصلی در جوار مصلی ها به خصوص در مناطق مرزی را ضرورتی بسیار مهم بیان کرد و گفت: استان اردبیل در یک شرایط استثنایی و استراتژیک به لحاظ مرز مشترک 380 کیلیومتری با کشور آذربایجان قرار گرفته است و باید در این زمینه حمایت ویژه ای از کانون های مرزی انجام داده و برنامه های مناسبی برای استفاده از ظرفیت منطقه مرزی تدوین کند.


این مقام مسئول، ضرورت حضور مسئول دبیرخانه های استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد در جلسات شورای فرهنگ عمومی را یادآور شد و گفت: بر دبیرخانه های استانی واجب است که تفاهم نامه ای با استانداری ها در خصوص تجهیز، تکمیل و ساخت کانون های فرهنگی هنری منعقد کرده و برای آبادانی و تجهیز کانون ها تلاش بسیار انجام دهند.


از ظرفیت های سرعین در راستای اعتلای فرهنگی استان استفاده شود

وی، اختصاص فضای مناسب برای دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل را مهم ارزیابی کرده و فعالیت در فضای زیر پله ها را شایسته عنوان دارالارشادی استان ندانست و افزود: امیدواریم امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل و مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اقدامات قابل قبول و شایسته ای را در این خصوص انجام دهند.


حجت الاسلام سلیمانی، در پایان سخنان خود استفاده از ظرفیت گردشگری سرعین در جذب 10 میلیون گردشگر را ضرورتی برای توسعه و اعتلای فرهنگی استان و کشور بیان کرد و گفت: این منطقه ظرفیت و منابع این را دارد که با پیگیری های امام جمعه و استاندار استان به منطقه ویژه تجاری و گردشگری تبدیل شود.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 352219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha