18 باب کانون فرهنگی هنری مسجد در استان اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: 18 باب کانون فرهنگی هنری مسجد در استان اردبیل افتتاح و از تابلوی احکام نماز جماعت در اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، در این آئین که عصر امروز( 20اسفند) و به صورت نماددین در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص 18 اسفند سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و باید ونباید هایی که فعالان فرهنگی باید به آن توجه کنند، توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قرائت شد.

 

همچنین در کنار این مراسم، نمایشگاه توانمندی های اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به مدت 2 روز در نگارخانه مجتمع فدک اردبیل برپا و مسابقه تزیین سفره های هفت سین معنوی در بین اعضای کانون های مساجد برگزار شد.

 

در این مراسم سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در سخنانی به ضرورت آبادانی و عمران معنوی مساجد اشاره کرد و گفت: شهر مردمی که به مبانی اعتقادی و اسلامی خود عمل می کنند، به یقین مزین به گلدسته های مساجد و محراب است.

 

وی، با تاکید بر اینکه در طول تاریخ مساجد کانون تحولات و محور توسعه منطقه بشمار می رفته اند، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی،‌ هنری که امروزه در جوار مساجد شکل گرفته است، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت هستند و نسل جوان ما باید با حضور در این کانون ها، روح و شخصیت خود را تعالی بخشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مسجد نشاط، تعالی و مشارکت مردم در اجرای برنامه ها که خود تقویت روحیه تعاون است، را احیا کرده اند، بیان داشت: جذب جوانان به مساجد و کانون های فرهنگی هنری، نقش بسزایی در صیانت از نسل آینده کشور دارد چراکه یکی از اهداف شوم دشمنان تباهی و انحراف نسل جوان کشور ما است.

 

لازم به ذکر است؛ اجرای بخش های متنوع شامل نمایش، سرود، ختم طرح تلاوت نور، تجلیل از ائمه جمعه،‌ جماعات، فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعالان فرهنگی و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این آئین گرامیداشت بود.


پایان پیام/

 

کد خبر 352038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha