فعالیت اعضای کانون های فرهنگی هنری تداوم راه شهدا است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل اظهار داشت: فعالیت اعضای کانون های فرهنگی هنری تلاشی مقدس بوده و تداوم راه شهدا و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل پیش از ظهر امروز( 21 اسفند) در جلسه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری، اظهار داشت: با تعامل و همگرایی در زمینه های مختلف می توان ظرفیت های موجود را به سمت تعالی جامعه هدایت کرد.


وی، با بیان اینکه خروجی برنامه های فرهنگی باید خنثی کردن تهاجم فرهنگی دشمن باشد، افزود: در سال جاری در حد امکان از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری حمایت های نرم افزاری و تجهیزات انجام می دهیم تا این مجموعه بتواند هر چه بیشتر در راستای فرهنگ و تعالی آن قدم بردارد.


خدابخش، در بخش دیگری از سخنان خود شروع پروژه های جدید در استان اردبیل را ممنوع اعلام کرد و گفت: به اندازه 30 سال آینده پروژه نیمه تمام در استان اردبیل وجود دارد و سیاست امسال ما تکمیل و تجهیز پروژه های با پیشرفت بالای 80 درصد است.


کانون های فرهنگی هنری مساجد در شورای فرهنگ عمومی استان عضو شوند

در ادامه این جلسه نادر سقاء مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در سخنانی تصریح کرد: ضرورت دارد که کانون های فرهنگی هنری مساجد در شورای فرهنگ عمومی استان عضو شوند.


سقاء، پیش بینی فضای مستقل برای کانون ها در جوار مساجد، برگزار یجلسات با ائمه جماعات، انعقاد تفاهم نامه با استانداری به منظور تامین ساختمان برای دبیرخانه کانون های مساجد استان، تشویق فرمانداران برای برگزاری جلسات هیئت نظارت، پیش بینی بودجه برای فعالیت کانون ها و عضویت کانون های مساجد در شورای اقامه نماز، شورای اداری و ورای فرهنگ عمومی را از دیگر دغدغه های فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با اشاره به افزایش درخواست برای تاسیس کانون های فرهنگی هنری در مساجد استان، ادامه داد: در حال حاضر 420 کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل فعالیت می کند که 60 درصد آن در مناطق روستایی و 40 درصد آن در مناطق شهری است.


سقاء، در پایان سخنان خودفعالیت 75 حلقه تربیتی چهره به چهره، 40 هسته پژوهشی، 8 کانون دانشگاهی، 8 کانون مصلی و 240 کتابخانه مساجد در استان اردبیل را یادآور شد و گفت: طبق برنامه پنجم توسعه 25 درصد مساجد استان اردبیل باید دارای کانون فرهنگی هنری باشند و به لطف خداوند این امر در استان اردبیل، قبل از پایان برنامه پنجم محقق شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 352286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha