در تمام مساجد بین راهی استان یزد به روی مسافران نوروزی باز است

خبرگزاری شبستان: معاون عمرانی استاندار یزد، از باز بودن در تمام مساجد بین راهی استان در ایام نوروز بر روی مسافران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد رضا سید حسینی معاون عمرانی استاندار یزد، ظهر امروز(21 اسفند) در آخرین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته ار سوی این ستاد جهت آماده سازی هر چه بهتر استان برای استقبال از مسافران نوروزی گفت: مطابق با پیش بینی های صورت گرفته نوروز امسال در استان از تردد بالای برخوردار خواهیم بود و در همین راستا فعالیت های مختلفی از سوی ستاد هماهنگی استان برنامه ریزی شده است.

 

وی افزود: در همین راستا برای هر شهرستان، روزی در ایام نوروز در نظر گرفته شده است که در آن روز هر شهرستان ضمن معرفی ویژگی ها و اماکن دیدنی و خصوصیات خود به مسافران، با برنامه ها و مناسبت های خاص مذهبی در راستای تجلی ویژگی مهم استان که دار العباده بودن است تلاش می کند.

 

سید حسینی، تصریح کرد: روز اول فروردین به روز شهرستان یزد و روز های، سوم و چهارم، پنجم، دهم، دوازدهم به ترتیب به شهرستان های میبد، تفت، اشکذر، اردکان، بهاباد و بافق اختصاص یافته است.

 

وی مهم ترین رویکرد این نامگذاری را شناساندن شهرستان های استان به مسافران نوروزی دانست و افزود: از شهرستان های استان انتظار می رود تا در برنامه های خود به معرفی آن دسته از جاذبه های گردشگری که کمتر در معرض شناخت گردشگران قرار گرفته است توجه بیشتری داشته باشند.

 

سید حسینی، با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور در خصوص انتظارات دولت از مسولان استان ها در ایام نوروز گفت: تامین امنیت و آرامش در مسیر ها ومحورها، تامین و ذخیره سازی اقلام مورد نیاز مردم، کنترل و تنظیم بازار، نظارت و انجام بازرسی، استمرار پایگاه های امداد و نجات، آمادگی کامل اورژانس، فعالسازی جایگاه های عرضه سوخت و خود پردازها، اعمال مراقبت های جدی در راستای کاهش تصادفات جاده ای، استمرار مراکز اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران از مهمترین وظایف ابلاغی می باشد.

 

وی با شاره به فعالیت های صورت گرفته در ستاد سفر استان گفت: تمام مساجد بین راهی استان در ایم نوروز آماده پذیرایی از مسافران می باشند.

 

معاون عمرانی استاندار یزد راه اندازی نمایشگاه در شهرستان ها و مرکز استان، توزیع کتابچه و بروشور با رویکرد یزد شناسی، در نظر گرفتن 8 پست ثابت و 2 پست سیار امدادی، در نظر گرفتن مسابقه پیامکی و سایت اینترنتی، اجرای طرح ملی مسافران نوروزی، اجرای طرح آرامش بهاری، افتتاح 3 الی 4 هتل، راه اندازی نانوایی سیار در برخی نقاط مانند دروازه قرآن و مواردی از این دست را از دیگر اقدامات استان جهت رفاه حال مسافران در ایام نوروز 93 اعلام کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 352355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha