کانون های فرهنگی هنری مأوایی برای نسل جوان کشور هستند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اردبیل با اشاره به ضرورت جذب جوانان به مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مأوایی برای نسل جوان کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان امروز( 21 اسفند) در جلسه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، اظهار داشت: یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی فعالیت منسجم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


وی، با بیان اینکه مساجد قلب محلات و حساس ترین نقطه فرهنگی بشمار می روند، افزود: اگر ما بتوانیم مساجد را فعال کنیم، مشکلات بسیاری در جامعه حل می شود و در این بین کانون های مساجد نقش استثنایی در فعال کردن مساجد و عمران معنوی آن دارند.


حجت الاسلام عاملی اضافه کرد: اکثر مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه ریشه فرهنگی دارد و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با فعالیت خود، منشا تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعه بوده و کشور را به نقطه اعلی اعتلای فرهنگی برسانند.


امام جمعه اردبیل، ضروت طراحی نرم افزار فرهنگی در سطح ملی به منظور الهام جوانان از آن را یادآور شد و بیان داشت: این نرم افزار نباید سلیقه ای باشد بلکه باید فعالیت های فرهنگی هنری را در کشور ساماندهی کرده و قدمی برای اعتلای فرهنگی کشور باشد.


ستاد عالی در تحقق نقش کانونی کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش کند

نماینده ولی فقیه در استان، با تاکید براینکه کانون های فرهنگی هنری نباید با تعداد محدودی از جوانان اداره شود، متذکر شد: مسئولان کانون های مساجد و متولیان مساجد باید در جذب جوانان و نسل جوان کشور به سوی مساجد نهایت تلاش خود را انجام داده و در این زمینه قصوری انجام ندهند چراکه دشمن دام های بسیار شومی برای نسل جوان ما پهن کرده است.


حجت الاسلام عاملی، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های روحانیت، حوزه های علمیه، ائمه جماعات و همکاری با طرح صالحین بسیج باید مورد توجه کانون های فرهنگی هنری در اجرای برنامه های فاخر و تاثیرگذار باشد بطوریکه خرد جمعی در این باب حاکم باشد.


امام جمعه اردبیل، در پایان سخنان خود، با اعلام این مطلب که انتظار ویژه ای از ستادعالی به منظور مدیریت کانون ها و تحقق نقش کانونی کانون های فرهنگی هنری داریم، بیان داشت: کانون های فرهنگی هنری مأوایی برای نسل جوان کشور هستند و نباید با اقدامات نسنجیده زمینه فرار آنها از مساجد را فراهم کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 352237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha