ضرورت تعبیه فضاهای مطلوب برای مراکز فرهنگی و هنری در ساخت مساجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل گفت: فضاهای مطلوب برای مراکز فرهنگی به منظور اجرای برنامه های فرهنگی هنری در ساخت مساجد در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل شامگاه گذشته( 18 اسفند) در نشست صمیمی اعضای کانون های مساجد با استاندار اردبیل، با تبریک فرا رسیدن 18 اسفند سالروز تشکیل ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از دستاوردهای انقلاب است.


وی، با بیان اینکه دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل در سال 71 و با 5 کانون شروع به فعالیت کرده است، افزود: هم اکنون 420 کانون فرهنگی هنری، 240 کتابخانه مسجد، 8 کانون مصلی، 8 خانه دیجیتال، 40 هسته پژوهشی و 75 حلقه تربیتی چهره به چهره در سطح استان اردبیل مشغول فعالیت هستند که 120 کانون فرهنگی هنری آن در شهرستان اردبیل واقع شده است.


سقاء، با تاکید بر این مهم که طبق برنامه 5 ساله از هزار و 800 مسجد استان باید 25 درصد آن دارای کانون فرهنگی هنری باشد، ادامه داد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن با کم ترین امکانات و تجهیزات، در محلات سطح استان فعالیت می کنند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با یادآوری اینکه تمامی برنامه ها و فعالیت های برگزار شده در کانون ها در راستای مسجد محوری است، اضافه کرد: مشکل اصلی در تاسیس کانون های فرهنگی هنری عدم لحاظ مکان مناسب در نقشه ساخت مساجد استان است.


مساجد بهترین ظرفیت برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری هستند

این مقام مسئول، با اشاره به این مطلب که 60 درصد کانون های فرهنگی هنری استان اردبیل در مناطق روستایی و محروم و 40 درصد آن در مناطق شهری است، تصریح کرد: مساجد بهترین ظرفیت برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری هستند و در این راستا نیز شعار 18 اسفند امسال " مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت" انتخاب شده است.


سقاء، استفاده از ظرفیت خیرین در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را یادآور شد و بیان داشت: ضرورت دارد که کانون های فرهنگی هنری به خصوص در مناطق روستایی و محروم مورد حمایت قرار گیرند چراکه در اکثر روستاهای دور افتاده این کانون ها تنها مراکز فرهنگی به شمار می روند.


همایش تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار می شود

وی، برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری طرح تلاوت نور در بین الصلاتین، اجرای برنامه های فرهنگی در مناسبت های مختلف سال، غنی سازی اوقات فراغت جوانان در طول سال به خصوص ایام تابستان، چاپ کتاب، تهیه بروشور، احداث کتابخانه های مساجد، اجرای اردوهای فرهنگی و ورزشی و دوره های نهضت سوادآموزی را از جمله برنامه ها و فعلیت های کانون های فرهنگی هنری عنوان کرد.


سقاء، از برگزاری همایش تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: این مراسم با حضور حجت الاسلام سلیمانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مجتمع فدک اردبیل برگزار می شود.


تاکید ما بر آموزش کودکان مساجد در قالب مهدهای مساجد است

در ادامه این مراسم فینا غلامی مسئول امور بانوان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سخنانی با بیان اینکه از بدو تاسیس واحد خواهران دبیرخانه استان در 86 مسجد واحد خواهران راه اندازی شده است، گفت: این واحد ها در شاخه هایی همچون تولید انیمیشن، گروه سرود، گروه تئاتر و نمایش فعالیت می کنند.


غلامی، در پایان سخنان خود از جذب 10 هزار و 640 نفر خواهر در کانون های فرهنگی هنری خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 5 هزار و 757 نفر در کتاب خانه های مساجد عضو هستند و در همین زمینه نیز تاکید ما بر آموزش کودکان مساجد در قالب مهدهای مساجد است.


گفتنی است، در پایان این نشست صمیمی مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با استاندار اردبیل مطرح کردند.


پایان پیام/
 

کد خبر 351526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha