انجمن های فرهنگی و ادبی در همه حوزه ها شکل بگیرد

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل با اشاره به نقش بی بدیل فرهنگ در توسعه کشور، گفت: ضرورت دارد که انجمن های فرهنگی و ادبی در همه حوزه ها شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل عصر امروز(18 اسفند) در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اظهار داشت: موضوع فرهنگ موضوعی است که با جان، دل و روح آدمی سروکار داشته و حوزه های بسیار وسیعی را شامل می شود.


وی، با بیان اینکه حوزه عملکرد فرهنگ حاصل اندیشه های بشری است، افزود: قدرت هنر و فرهنگ متناسب با ارزش های غالب بر جامعه محدودیت پیدا می کند و در کشور ما نیز محدوده آزادی بیان و عرضه محصولات فرهنگی هنری، ارزش های اسلامی است.


خدابخش، یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید را تشکیل و توسعه فرهنگ توسط صحابه و اهل فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: فرهنگ و ارشاد جزو متولیان اصلی فرهنگ کشور است و علاوه بر این مهم وظیفه برنامه ریزی، نظارت و هدایت انجمن های ادبی و فرهنگی را نیز بر عهده دارد.


استاندار اردبیل، با تاکید بر اینکه انجمن های فرهنگی و ادبی باید در همه حوزه ها شکل بگیرد، ادامه داد: توجه به جوانان در همه عرصه ها و تکریم بزرگان فرهنگ و هنر باید از اولویت های فرهنگ و ارشاد باشد چراکه توسعه فرهنگی بدون توجه و استفاده از نظرات نخبگان و پیشکسوتان میسر نمی شود.


انسداد اقتصادی استان اردبیل را باید در حوزه فرهنگ جستجو کرد

این مقام مسئول، با یادآوری این مطلب که توسعه اقتصادی منوط به توسعه فرهنگی است، اضافه کرد: اصول اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به سران 3 قوه اعلام شده است و در این راستا وظیفه هنرمندان این است که به توسعه اقتصادی استان کمک کرده و پیشنهادهای خود را در جهت رفع این انسدادها اعلام کنند.


خدابخش، خروج از ظلمت بدبینی، بدگویی و بدخواهی را تنها با توسعه فرهنگی و تلطیف روابط اجتماعی میسر دانست و گفت: این عناوین موارد مورد تاکید آموزه های اسلامی و سیره معصومین(ع) است و می تواند نقش موثری را در گره گشایی اقتصاد انسداد شده استان ایفا کند.


استاندار اردبییل، با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی استان اردبیل زیر بار قوانین، تبصره ها و بخشنامه های زائد دفن شده اند، بیان داشت: با این وضع موجود ممکن است که روحیه تعاون و خیرخواهی در جامعه از بین رفته و خشونت و بدخواهی نسبت به ارباب رجوع در ادارات گسترش یابد.


خدابخش در پایان سخنان خود با بیان اینکه متولیان فرهنگی استان باید قدم های موثری را برای رفع دغدغه های فرهنگی اهالی فرهنگ و هنر بردارند، خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگی شرافت ذاتی دارد و به همین خاطر باید جزو اولویت ها برای متولیان فرهنگی قرار گیرد.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 351245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha