فرهنگ و ارشاد اردبیل جزو ادارت اولویت دار برای تعیین تکلیف مدیریت است

خبرگزاری شبستان: سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل جزو ادارات اولویت دار برای تعیین تکلیف مدیریت است و همه تلاش ها بر این است تا مدیری لایق انتخاب شود.

مصطفی افضلی فرد سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی صبح امروز( 2 اسفند)در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، در پاسخ به این سوال که چرا تعیین تکلیف مدیریت ارشاد استان اردبیل دارای پروسه زمانی طولانی شد؟، گفت: یکی از دلایل عمده ای که باعث طولانی بودن پروسه انتخاب مدیر برای این مجموعه شد، این بود که همه انرژی ها و وقت ها به انتخاب استاندار اردبیل معطوف شد.


سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با یادآوری این مطلب که وقت بسیاری صرف شد تا بهترین گزینه برای استانداری اردبیل انتخاب شود، ادامه داد: یکی دیگر از دلایل بلاتکلیف بودن مدیریت این مجموعه نیز، وجود چند دستگاه اجرایی بلا تکلیف دیگر بود که قبل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون مدیر و سرپرست بودند و به همین خاطر در اولویت قرا گرفتند.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم اکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل جزو ادارات اولویت دار برای تعیین تکلیف مدیریت است، تصریح کرد: انتظار بر این است که مدیری کاردان، توانمند، شایسته، لایق و با چهره فرهنگی برای این مجموعه انتخاب شود تا بتواند مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر را احصاء کند.


وی، با تاکید بر این مطلب که نباید نگاه طایفه‌ای و قومی در انتصابات مدیران ملاک و معیار قرار گیرد، افزود: انتظار بر این است که اصل شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران مدنظر قرار گیرد چرا که این استان به مدیران حرفه‌ای و شایسته نیاز دارد.


طرح تحقیق و تفحص از استانداری اردبیل در صحن علنی مجلس مطرح می شود


این مقام مسئول، در خصوص طرح تحقیق و تفحص از مجموعه استانداری اردبیل، اظهار داشت: پیشنهاد این طرح را نماینده جنوب استان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کرده و خواستار بررسی عملکرد مجموعه استانداری اردبیل در 10 سال گذشته در موضوعات تخصیص اعتبار و شاخص های توسعه بوده و مربوط به فرد یا شخص استاندار نیست.


افضلی فرد، با یادآوری این نکته که نماینده مجلس حق قانونی دارد که از عملکرد سازمان ها، وزارت خانه ها، مسائل مختلف و مدریت های اعمال شده تحقیق و تفحص کند، گفت: به خاطر الزام قانونی در این زمینه، وزیر مربوطه موظف است که در مجلس حضور یافته و در مینه مسائل مطرح شده پاسخگو باشد.


سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: برخی تحقیق و تفحص ها در مرحله کمیسیون شوراها به اهداف خود می رسد و طبق تفاهم و توافق حاصله به صحن علنی مجلس وارد نمی شود، در غیر اینصورت و در صورتی که به صحن علنی مجلس آمده و به تصویب برسد، در عرض 4 ماه که دو ماه نیز قابل تمدید می باشد، این تحقیق و تفحص انجام می یابد و اگر نتیجه بر این باشد که تخلفی صورت گرفته، طبق قانون این موضوع به قوه قضاییه ارجاع داده می شود تا با خاطیان و متخلفان برخورد لازم صورت بگیرد.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، در پایان سخنان خود تصریح کرد: بالاخره بعد از تلاش های فراوان این نماینده محترم و مسئولان شهرستانی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مجموعه استانداری اردبیل در اولین فرصت مقتضی در صحن علنی مجلس مطرح شده و به جزییات آن رسیدگی کامل می شود.


پایان پیام/

کد خبر 345550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha