مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل معارفه شد.

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر امروز(18اسفند) با حضور اهالی فرهنگ و هنر استان، مسئولین دستگاه های اجرایی و مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد در مجتمع فدک اردبیل معارفه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز( 18 اسفند) در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، بیوک جامعی، محقق و نویسنده استان در سخنانی با بیان اینکه استان اردبیل در بلندای تاریخ کشور مقام بلندی را به خود اختصاص داده است، گفت: استان اردبیل شهر علمدار کربلا و شهر لشگر عاشوراست.


وی، با بیان اینکه استان اردبیل سرداران و ایثارگران بسیاری را تقدیم منویات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده است، افزود: تاریخ دفاع مقدس مشهون به این است که استان اردبیل نسبت به جمعیت خود در دوران دفاع مقدس بالاترین آمار شهدا و ایثارگری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.


جامعی، ادامه داد: استان اردبیل در برهه ای از تاریخ و در زمانی که آزادی این ملت در کام ستمگران بود، بزرگمردی از این دیار برخاست و خون جدیدی را به رگ های ایرانیان وارد کرد که استقلال، اقتدار و عزت ایران اسلامی را به مرزهای دوره ساسانی رساند.


این پژوهشگر و محقق، باز شدن گره ها و موانع بر سر راه فعالیت های فرهنگی، به منظور صیانت از سابقه درخشان فرهنگ و هنر در استان را از جمله خواسته های اهالی فرهنگ و هنر استان اردبیل بیان کرد و گفت: 66 مورد از مشکلات و پیشنهادات جوانان استان اردبیل طی نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اعلام می شود و امید است که این انتظارات به حق هرچه زودتر محقق شود.


وی، تاسیس موزه هنرهای تجسمی، گسترش هنر و و شاخه های آن در استان، طراحی سند توسعه و چشم انداز هنرهای نمایشی استان، ایجاد تشکل و مجمع صنفی به منظور نظارت فنی و حمایت از فیلمسازان استان و حمایت های مادی و معنوی از اهالی فرهنگ و هنر را از جمله این انتظارات و مشکلات عنوان کرد.


اهداف اقتصاد مقاومتی بدون ارتقای فرهنگ عمومی امکان پذیر نیست

جامعی، با تاکید بر اینکه اهداف اقتصاد مقاومتی بدون ارتقای فرهنگ عمومی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: اگر فرهنگ عمومی ایران اسلامی با اتکا به فرهنگ بومی و سنتی خود ارتقا نیابد به یقین دچار تهاجم فرهنگی شده و نمی توانیم مسیر توسعه را بپیماییم.


این پژوهشگر و محقق، با اعلام اینکه اقتصاد همیشه باعث اعتلای فرهنگ یک کشور نمی شود، عنوان کرد: تا زمانی که فرهنگ دولتی باشد به اهداف فرهنگی و اعتلای آن نخواهیم رسید و انتظار داریم که مدیر مجموعه فرهنگ و ارشاد استان قدم های موثری را جواب دادن به سوالات و مشکلات اهالی فرهنگ وهنر استان بردارد.


گفتنی است، شعرخوانی استاد عسگر شاهی، پخش کلیپ و خیرمقدم گویی علی چشمه نور سرپرست سابق فرهنگ و ارشاد استان از دیگر برنامه ها و بخش های این آئین معارفه بود.

 

گفتنی است؛ در این آئین از زحمات علی چشمه نور، سرپرست سابق فرهنگ و ارشاد استان تقدیر و آقای سید ناصر اسحاقی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل معارفه شد.


پایان پیام/


 

کد خبر 351231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha