ضرورت تشکیل خانه سازمان های مردم نهاد فعال (سمن ها)

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه سمن ها بازوی اجرایی بین دولت و مردم هستند، گفت: ضرورتی برای تشکیل خانه سازمان های مردم نهاد فعال (سمن ها) احساس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، ماریا موسوی، مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل صبح امروز( 11 اسفند) در نشست مدیران عامل سازمان های مردم نهاد استان اردبیل در حوزه زنان و خانواده، اظهار داشت: اگر این خانه تاسیس شود فعالیت های سمن ها ساماندهی شده و می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی باشد.


وی، با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت از فعالیت های سمن ها و NGO ها یکی از اهداف مهم دفتر امور بانوان و خانواده در دولت یازدهم است، افزود: به جرات می توان گفت که سمن ها بازوان اجرایی و حمایتی قوی بین دولت و مردم برای کاهش آسیب ها در جامعه به شمار رفته و نقش موثری در تکامل اجتماعی زنان ایفا می کنند.


موسوی، سند برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده را یادآور شد و بیان داشت: وظیفه ما شناساندن واقعیت ها و ظرفیت های موجود در جامعه به ویژه در حوزه زنان است و نباید این ظرفیت ها نادیده گرفته شده و در برخی موارد به عدم کشف استعداد منجر شود.


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، رسیدن به نقطه آرمانی و مطلوب را نیازمند همت شایسته و مضاعف دانست و بیان داشت: در زمینه های مختلفی نیاز به تشکیل سمن در استان اردبیل احساس می شود که از جمله آن می توان به اشتغال، کارآفرینی و آسیب های اجتماعی اشاره کرد.


مشاور استاندار اردبیل، خواستار راه اندازی و ایجاد خانه NGO ها و سازمان های مردم نهاد دیگر در استان اردبیل شد و ادامه داد: سازمان های مردم نهاد نباید از اهداف واقعی تشکیل خود منحرف شده و به فعالیت های غیر مرتبط با حوزه بپردازند.


موسوی، در پایان سخنان خود شعار دولت تدبیر و امید را امیدواری برای جامعه و ساماندهی امور جوانان عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد که دولت تدبیر و امید اعتبار خوبی برای سازمان های مردم نهاد و NGO ها جهت فعالیت در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در نظر بگیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 348598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha