رونق فیلم و سینما در یک جامعه تاخیر فرهنگی را خنثی می کند

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل، گفت: رونق فیلم و سینما تاخیر فرهنگی را خنثی و بهبود وضع اقتصادی مردم را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، طاهر شریفی، معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل، عصر امروز (28 بهمن) در آئین اختتامه سی و دومین جشنوراه بین المللی فیلم فجر در مجتمع فدک اردبیل، اظهار داشت: امیدواریم شاهد افزایش بیش از پیش مراکز فرهنگی و هنری در استان دارالارشاد اردبیل باشیم.


وی، با قدردانی از فعالان عرصه هنر و سینما، افزود: بعید است در جامعه ای فیلم و سینما رونق داشته باشد و آن جامعه عقب افتاده تلقی شود چراکه رونق فیلم و سینما باعث افزایش سطح آگاهی های اجتماعی آن جامعه می شود.


شریفی، با بیان اینکه رونق فیلم و سینما تاخیر فرهنگی را خنثی و وضع اقتصادی مردم را بهبود می بخشد، ادامه داد: در جامعه ای که رونق سینما و فیلم را شاهد باشیم، تعاملات سیاسی پیشرفته تر و مردم آن جامعه رشد یافته تر از هر مکان و جامعه دیگری هستند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل، با اشاره به سابقه فرهنگی و دارالارشادی اردبیل، گفت: به خاطر اینکه اولین دولت ملی و رسمی در اردبیل شکل گرفته است، مردم این استان در فرهنگ عمومی پیشتاز و پیش قدم نسبت به سایر استان های کشور می باشند و این استان دارای آداب و رسومی است که ریشه های عمیق فرهنگی و دینی دارد.


وی، با بیان اینکه افراد و چهره های شاخص فرهنگی و هنری بسیاری از اردبیل برخاسته است، عنوان کرد: وضعیت فرهنگی و هنر کنونی این استان شایسته عنوان دارالارشادی با آن سابقه درخشان فرهنگی نیست و هنوز با جایگاه واقعی و مطلوب فاصله بسیاری دارد.


شریفی،تاثیر گذاری تاثیرهای اجتماعی در روابط اجتماعی و سیاسی را یادآور شد و بیان داشت: نخبگانی مانند جابر عناصری که از استان اردبیل رفته اند، برخوردهای نامناسب اجتماعی را علت رفتن خود و عدم برگشت خود به این استان عنوان می کنند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل، برخورد مناسب با اهالی فرهنگ و هنر را ضرورتی برای جذب و حفظ هنرمندان در زادگاه خود عنوان کرد و گفت: باید با یک دید تخصصی به عرصه فرهنگ و هنر کشور نگاه شده و امیدواریم روزی برسد که بخاطر زندگی در استان دارالارشاد اردبیل شادابی و نشاط فرهنگی لازم را داشته باشیم.


این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که کسانی که در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت می کنند در سطح ملی حضور پررنگ تری به سطح استانی دارند، متذکر شد: ضرورتی برای تغییر در ساختار اداری در راستای جذب هنرمندان احساس می شود چرا که استان اردبیل شایسته سالن های بزرگ، مجهز و مملو از تماشاگران است.


شریفی، ارتقای فرهنگ استان را لازمه ای برای ارتقای عرصه اقتصادی و سیاسی توصیف کرد و افزود: برای تحقق این مهم مستلزم این هستیم که عرصه فرهنگ و هنر عرصه پررونق و فعالی باشد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل،  در پایان سخنان خود تسامح فرهنگی و قدرت جاذبه را لازمه عرصه فرهنگ و هنر کنونی کشور و استان عنوان و خاطر نشان کرد: پذیرش اجتماعی در عرصه فرهنگی باید در استان اردبیل رخ دهد تا شاهد شکوفایی فرهنگ و هنر به مانند سالهای گذشته و تاریخ درخشان خود باشیم.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 344367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha