کنگره بزرگداشت استاد عاصم اردبیلی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه هنری استان اردبیل، گفت: کنگره بزرگداشت استاد عاصم اردبیلی در روزهای 21 و 22 اسفند ماه سال جاری با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، ساسان ناطق، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، پیش از ظهر امروز (13 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار داشت: بنابر سیاست شورای فرهنگ عمومی استان، تجلیل و تکریم از مفاخر استان در اولویت کاری این شورا قرار گرفته است.


وی، با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها مقرر شده است که هر سال یک یا دو مفاخر استان تکریم شود، افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته بنا بر این شد که کنگره بزرگداشت استاد عاصم اردبیلی در سال گذشته برگزار شود ولی بخاطر کمبود اعتبارات در سال 91 برگزار نشد و برگزاری این کنگره به سال 92 تغییر یافت.


ناطق، با اعلام اینکه حوزه هنری استان به عنوان دبیرخانه این کنگره انتخاب شده است، ادامه داد: چند اداره کل و سازمان در برگزاری این کنگره سهیم هستند که از جمله آن می توان به شورای فرهنگ عمومی، شهرداری، استانداری، کتابخانه های عمومی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صدا و سیما و اصحاب قلم و رسانه اشاره کرد.


رئیس حوزه هنری استان اردبیل، از انتشار آثار استاد عاصم اردبیلی در قالب یک کتاب نفیس خبر داد و گفت: این گنگره در دو روز با حضور میهمانان خارجی، داخلی و مسئولان استانی و کشوری در مجتمع فدک اردبیل و نگارخانه خطایی با برنامه های متنوع هنری و فاخر برگزار می شود.


این مقام مسئول، اجرای برنامه موسیقی برگرفته از تصنیف ها و غزل های استاد عاصم اردبیلی، جمع خوانی هنرآموزان موسیقی مقام حوزه هنری، اجرای برنامه تلفیقی توسط استاد موذن، استاد خراسانی و استاد احدی، نمایش نقاشی های اساتید استان از پرتره های استاد عاصم اردبیلی، رونمایی از کتاب "بیردامجی محبت" تالیف استاد عاصم اردبیلی، برگزاری آئین نکوداشت در مجتمع فدک، پخش کلیپ مستند تولید حوزه هنری با موضوع زندگانی استاد عاصم اردبیلی و تجلیل از استاد عاصم اردبیلی را از برنامه های در نظر گرفته شده برای این کنگره عنوان کرد.


ناطق، با یادآوری این مطلب که استاد عاصم اردبیلی در احیای موسیقی سنتی و اسلامی ید بیضایی دارد، اضافه کرد: شب شعر و موسیقی در اولین روز از آئین نکوداشت با حضور 10 شاعر استان و استان های همجواری همچون تبریز، همدان و ارومیه و همچنین شاعرانی از کشور جمهوری آذربایجان برگزار می شود تا ادای دینی نسبت به زحمات این استاد گرانقدر باشد.


تندیس استاد عاصم اردبیلی رونمایی می شود

رئیس حوزه هنری استان، از رونمایی تندیس استاد عاصم اردبیلی ساخته ودود موذن مجسمه ساز شهیر کشور و استان خبر داد و گفت: این تندیس در محل نگارخانه خطایی رونمایی می شود و این محل، تا تعیین محل باغ موزه مفاخر استان مکان موقت برای این تندیس در نظر گرفته شده است.


وی، از حضور سه میهمان و مسئول خارجی از جمله رایزن فرهنگی ایران در کشور جمهوری آذربایجان در این کنگره خبر داد و افزود: میهمانان خارجی به عنوان سفیران فرهنگی به شمار می روند که می توانند با حضور خود در این کنگره در جهت اعتلای فرهنگی استان نقش موثری ایفا کنند.


این مقام مسئول، با بیان اینکه ویژه نامه نظرات و دیدگاه های اساتید استان نسبت به استاد عاصم اردبیلی منتشر و در این کنگره توزیع می شود، خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست های فرهنگ عمومی استان برای سال های آتی شخصیت ها و مفاخر استان را برای تجلیل و تکریم در نظر خواهیم گرفت.


ناطق در پایان سخنان خود از در نظر گرفتن اتاق مصاحبه و گفتگو برای خبرنگاران و اصحاب رسانه با مسئولین و میهمانان خبر داد و یادآور شد: این مهم به منظور انجام بهتر رسالت خبری خبرنگاران و اصحاب قلم در نظر گرفته شده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 349412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha