آئین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: آئین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی با حضور خیل عظیمی از ادبا، هنرمندان و اهالی فرهنگ استان در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل شامگاه گذشته( 22 اسفند) در این آئین که در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت مفاخر استان، در حقیقت بزرگداشت سرمای های فرهنگی و چهره های فاخر است.


وی، با بیان اینکه خاستگا حرف های استاد عاصم اردبیلی ودیگر هنرمندان قلب، روح و تخیل نامحدود است، ادامه داد: حوزه عملکرد اثار هنرمندان نیز قلب و روح و تاثیرگذاری بر روح جامعه است و آنجایی که زبان نثر قادر به بیان واقعیت ها و ناتوان از بیان حقایق است، زبان شعر وارد عمل شده و واقعیت های معرفتی، مذهبی و آموزه های دینی را با واژه های موزون به قلب ها می رساند.


استاندار اردبیل، رقت قلب استاد عاصم اردبیلی را بیانگر اوج لطافت روحی این استاد توصیف کرد و گفت: زبان شعر زبانی لطیف و قدرتمندی است و ما باید در راستای تکریم این استاد، سر تعظیم به محضر استاد فرو آوریم چراکه هنرمندان ما افتخار ایران در عرصه جهانی هستند.


خدابخش، با اعلام اینکه شعر زمانی که با موسیقی عجین می شود اثری ماندگار می شود، تصریح کرد: استاد عاصم اردبیلی و دیگر هنرمندان آحاد ملت و جامعه را مدیون خود کرده است چراکه روح و روان جامعه را این عزیزان تامین کرده اند.


این مقام مسئول، با اشاره به این مطلب که استاد عاصم اردیبلی چهره ای ماندگار است چراکه زبان شعر ماندگار است، بیان داشت: بزرگداشت علما، فضلا، هنرمندان و شعرا کمترین وظیفه‌ ای است که دولتمردان این سرزمین می توانند در پاسداشت و گرامیداشت ارزش‌های انسانی و چهره های ماندگار به جا آورند.


خدابخش در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: استاد عاصم اردبیلی شاعری است که شعرهای گرانقدر وی آیینه تمام نمای آرزوها و دردهای بشری است و در حقیقت می توان گفت که این اشعار بخشی از تاریخ آذربایجان و اردبیل معاصر و تاریخ انقلاب را به همراه دارد.


گفتنی است؛ در پایان این مراسم استاد عاصم اردبیلی شعر "یارالی دورنا"ی خود را با احساس خاصی خواند و از این تجمع ارزشی و معنوی در سخنانی تشکر و قدردانی کرد.


لازم به ذکر است، شاعرانی از کشور جمهوری آذربایجان در این مراسم حضور داشتند که با خواندن شعرهایی از زحمات استاد عاصم اردبیلی تشکر و قدردانی کردند.


در پایان این مراسم استد عاصم اردبیلی با اهدای لوایح و جوایزی از سوی دستگاه های اجرایی استان مورد تکریم و تقدیر قرار گرفت.


پایان پیام/
 

کد خبر 352658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha