مهمترین رمز موفقیت مردم در اوایل انقلاب، رهبری امام و نقش ولایت بود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، گفت: انسجام و محور وحدت رهبری و اصلی ترین نقطه حیات ملت ایران ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام سید حسن عاملی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، پیش از ظهر امروز (12 بهمن) در مراسم گرامیداشت آغاز ایام الله دهه فجر با حضور استاندار، مسئولان دستگاه اجرایی و تجدید بیعت با آرمان های رهبری در محل دفتر امام جمعه اظهار داشت: از مهمترین شاخصه های که در اختیار ملت است و از برکات این ایام است می توان به دخیل بودن مردم در تصمیم گیری های کلان در کشور است و مردم در مواقعی که احساس خطر می کنند با حضور در صحنه از این حق خود دفاع می کنند و این از برکات انقلاب است.


حجت الاسلام عاملی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند: رای مردم حق الناس است، افزود: در تمام مراحل انقلاب اراده و تصمیم گیری مردم در مدیریت کلان دیده شده و مردم مسئولان و دولت را انتخاب و نسبت به این اقدام خود همیشه احساس تکلیف کرده اند.


نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به اینکه در کشورهای غربی تمام بحران های که تاکنون در کشورهای مختلف بخصوص در نظام های سلطنتی اتفاق افتاده دخیل هستند، گفت: در بسیار از کشورهای تبلیغات وسیع صورت می گیرد تا مردم را از دخالت در امور مردم منع کنند و از حق خود محروم کنند اما در کشور ما شاهد هستید که مردم همیشه در صحنه حضور دارند و هیچ گاه اجازه دخالت به کشورهای سلطه طلب را نمی دهند.


امام جمعه اردبیل، با اشاره به اینکه انقلاب ما در بین کشورهای جهان یک شاهکار از نظر دخالت مردم در امور کشور است، تصریح کرد: ملت ما ثابت کرده است که می توان بدون دخالت دولت های غربی بر روی دستان خود استوار و پابرجا بماند و این قابل ستودنی است.


وی، با بیان اینکه چگونه ملت در زمان شاهان قاجار و پهلوی مورد بی احترامی، اهانت و تحقیر قرار می گرفتند، عنوان کرد: امام راحل می فرمودند: زمانی که شاه ایران را می دیدم که چگونه در برابر رئیس جمهور آمریکا تعظیم می کرد و حتی سفیر آمریکا در ایران برای ملت ایران تصمیم می گرفت، ناراحت می شدم و این رایت امام موجب شد تا ملت ایران تصمیم بگیرند تا در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنند و از یوغ استکبار آزاد شوند.


حجت الاسلام عاملی، در ادامه این مراسم با اشاره به تاریخ ملت های و اسارت آنها در یوغ استکبار اشاره کرد و افزود: بصیرت یکی از عواملی مهم و تاثیر گذار در برابر تصمیم ملت ها است و هیچ ملتی نباید نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت باشد و بصیرت ملت ما در مقابل ظلم مثال زدنی است.


امام جمعه اردبیل، گفت: ملت ما هر گاه احساس خطر کرده است در صحنه حضور داشته و از این حیث می توان گفت که به بلوغ کامل سیاسی رسیده است و حتی این تحریم های باعث بوجود آمدن خللی در اراده این ملت نشده است.


نماینده ولی فقیه در استان، افزود: وقتی اوباما می گوید که تحریمی برای ایران در نظر گرفته ایم که در تاریخ جهان کمتر دیده شده است می توان دریافت که اراده مردم ایران در مقابل این فشارها ستودنی است و نه مسئولین و نه پولدار ها این تحریم حس نکردند بلکه این محرومین جامعه بودند که در مقابل این تحریم ها ایستادند و این افتخاری است که هنوز هم به نظام پایبند هستند.

 

استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی با فساد اداری در استان مبارزه کنند


حجت الاسلام عاملی، با بیان اینکه ایستادگی در برابر دشمنان اسلام وظیفه است اما باید در مقابل فساد اداری در دستگاه های اجرایی را نیز تدابیری اندیشه شود، اظهار داشت: در تاریخ می بینید و نوشته شده است در زمان فروپاشی شوروی سابق برخی از ظالم بودن حکام سخن می گویند و برخی از بسته بودن فضای رسانه ای سخن می گویند اما بر اساس تحقیقات و مطلعاتی نشان داده شده که فساد اداری در این کشور یکی از عوامل مهم فروپاشی بوده است.


نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به اینکه تاکنون در مقابل ویژه خواران در کشور ایستادگی شده است، عنوان کرد: باید سلامت اداری حفظ شود و این مهم باید با درایت استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی سرعت بیشتری بگیرد و نیازمند اقدامات جدی است و بالاخص نمایندگان مجلس استان اهتمام ویژه ای نسبت به این مسئله داشته باشند.


امام جمعه اردبیل، با بیان اینکه عزت و روزی مردم در دست مسئولان است و تدابیری باید اندیشیده شود تا مسئولین به ولی نعمتان خود خدمت صادقانه ای انجام دهند، تصریح کرد: انتخابات آتی نباید محل مرزبندی های جناحی شود، و استان ما باید از مسائل مصون باشند چرا که نباید باور مردم نسبت به مسئولان تغییر کند


امام جمعه اردبیل، گفت: کشورمان در فشار کشورهای سلطه طلب بوده و بطور دائم سایه بحران در کشور بوده و ما نیازمند مدیرانی هستیم که این شرایط را به خوبی مدیریت کنند تا مردم همیشه در آسایش و رفاه باشند.


وی، با اشاره به اینکه مردم حضور دائمی در شرایط بحرانی در کنار مسئولین داشته اند، افزود: وجود انسجام و وحدت در پبین آحاد مردم نشان از وجود رهبری مقتدر است و اگر نبود اصلی ترین شیرازه که همان پیروزی مردم در مقابل استکبار است، اتفاق نمی افتاد و مهمترین رمز موفقیت مردم در اوایل انقلاب، رهبری امام و نقش ولایت بود.


نماینده ولی فقیه در استان، در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که اقتدار رهبری در تمام طول انقلاب فوق العاده بوده است، اظهار داشت، هیچ گاه نباید از رهبری جلو زد یا از رهبری عقب ماند و همیشه باید دوشادوش ایشان حرکت کنیم تا دشمنان از این اقدام همیشه در هراس باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 338473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha