ترویج فرهنگ مطالعه ولزوم توسعه فضاهای کتابخانه ها نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری شبستان: سرپرست فرمانداری اردبیل گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و لزوم توسعه فضاهای کتابخانه ها نیاز امروز جامعه و توجه ویژه برای شفاف تر شدن قانون نیم درصد کتابخانه های عمومی باید صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، جواد زنجانی، سرپرست فرمانداری اردبیل، پیش از ظهر امروز (23 بهمن) در دیدار مدیرکل و تعدادی از کارکنان کتابخانه های عمومی استان با ایشان، با بیان اینکه مطالعه و کتاب، محور توسعه فرهنگی بشمار میرود، از لزوم حمایت از کتابخانه های عمومی سخن گفته و اظهار داشت: توسعه فعالیتهای کتابخانه ای و ترویج فرهنگ مطالعه، یکی از مؤلفه های مهم اجتماعی در جهت توسعه فرهنگی هر جامعه ای است.


وی، با تأکید بر اینکه قانون نیم درصد کتابخانه های عمومی باید به صورت شفاف تری مورد تفسیر نهادهای مربوطه قرار بگیرد، افزود: سعی خواهم داشت در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل نسبت به این موضوع تمرکز بیشتری صورت بگیرد.


زنجانی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم زیباسازی کتابخانه های عمومی، خاطرنشان ساخت: باید در همه شهرکهای در حال ساخت، فضاهای کتابخانه ای نیز در کنار سایر فضاها پیش بینی و ساخته شود.


در این دیدار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز با تبریک انتصاب جواد زنجانی به عنوان سرپرست فرمانداری اردبیل، از وی خواست تا در خصوص اهتمام بیشتر شهرداری اردبیل جهت اجرای قانون پرداخت کامل و بموقع نیم درصد از درآمدهای خود به کتابخانه های عمومی، یاریگر این مراکز فرهنگی باشد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، صادق فرهمند امین، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، همچنین با ارائه آمار کتابخانه های عمومی استان و شهرستان اردبیل، اظهار امیدواری کرد سرپرست فرمانداری اردبیل با بازدید از کتابخانه های عمومی، از نزدیک در جریان فعالیتهای کتابداران قرار بگیرد.


مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در بخش دیگری از سخنان خود، تحول کتابخانه های عمومی در سالهای اخیر را مورد اشاره قرار داده و از افزایش 10 هزار نفری اعضاء کتابخانه های عمومی استان در 9 ماهه سالجاری خبر داد.


پایان پیام/
 

کد خبر 342886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha