کارگاه آموزشی فرق و نحله های نوظهور انحرافی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: کارگاه آموزشی فرق، مذاهب و نحله های نوظهور انحرافی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در محل سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر امروز( 19 اسفند) در این کارگاه آموزشی، اظهار داشت: در حال حاضر از لحاظ ارزیابی های سیاسی و موقعیت کشور در شرایط خاصی قرار گرفته ایم چراکه هجمه های دشمنان به کشور ما پر رنگ تر از سال های گذشته شده است.


وی، با بیان اینکه هم اکنون با روش های خاصی در جبهه های معارض دشمنان اسلام و کشور قرار گرفته ایم، افزود: امروزه حمله به زندگی اجتماعی، شکل دادن به شخصیت جوانان و هجمه علیه تشیع و مسلمانان به مرز خطرناک رسیده است به طوری هزاران سایت و شبکه غیر اخلاقی برای ایجاد انحراف در شخصیت جوانان این مرز و بوم فعالیت می کنند.


حجت الاسلام ستوده، هدف اصلی دشمن را از بین بردن فرهنگ دینی و تشیع دانست و عنوان کرد: زمانی که ما به مناسبت های مختلف ارزش و بها داده و سعی در اصلاح و زدودن منکرات از جامعه داریم به همان اندازه دشمنان، تهدیدات خود را به منظور تضعیف روحیه مسلمانان و ایجاد اغتشاشات و شبهات کاذب در بین آنها بیشتر می کنند.


این پژوهشگر حوزه عرفان های نوظهور، با اعلام این مطلب که رنگ این شبهات کاذب در ایام محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) با زیر سوال بردن دین اسلام و شخصیت های بزرگ اسلام پررنگ تر می شود، ادامه داد: ما باید پیرو راستین ائمه معصومین(ع) و ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا اسیر دام های دشمن نشویم.


دین اسلام تنها دینی است که از نشاط، تمثیل و تمجید برخوردار است

این مقام مسئول، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اضافه کرد: 16 میلیون خانوار ایرانی در سطح کشور زندگی می کنند و این در حالی است که بیش از 12 میلیون خانوار آن با رسانه های خارجی، ماهواره ها و شبکه های ایجاد شده توسط فرقه های نوظهور ارتباط دارند و از این طریق است که در معرض خطر بیشتری نسبت به فرقه های نوظهور قرار دارند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، متذکر شد: این موارد در حالی است که دین اسلام تنها دینی است که از نشاط، تمثیل و تمجید برخوردار بوده و مستندات، عدله و استدلال های الهی و منطقی را با خود به همراه دارد و این موهبتی خداوندی است که در دین اسلام وجود دارد.


حجت الاسلام ستوده، بیان داشت: هدف اصلی از تشکیل این کارگروه این است که می خواهیم قبل از فرارسیدن سال جدید، این مباحث، معضلات و مشکلات را در کشور و استان بررسی کرده و خود را از تیررس آسیب های این تهدیدات واکسینه کنیم چراکه بعد از سال 1393 هزاره سوم شروع شده و همه ما با مشکلات عدیده ای در این خصوص مواجه خواهیم بود و اگر در این زمینه بی دقتی صورت گیرد، دچار مشکلات بسیار جدی در بحث هویت و اسلام خواهیم بود.


وی، با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون دشمنان هیچ نقطه ای برای نفوذ و تاثیرگذاری منفی در دین مبین اسلام پیدا نکرده اند، تصریح کرد: هیچ دینی به مانند اسلام و تشیع پایه استدلالی و برهانی قوی در بین ادیان مختلف ندارد و کسانی که می خواهند با این دین مبین مسلح شوند، باید برای مقابله با شبهاتی که از سوی دشمنان طراحی می شود، مسلط شده و آماده مقابله با آنها باشند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، از مبلغین، دست اندرکاران امر و مسئولین ذیربط خواست که از فرصت های در پیش رو بهترین استفاده را برای برشکنی اهداف شوم دشمنان و تهدیدات نرم آنان بکنند و در این راستا گام های مفید و مطلوبی را برای تبلیغ دین مبین اسلام بردارند.


فرقه های نوظهور از مرزهای برون مرزی وارد ایران اسلامی شده اند

در ادامه این مراسم دکتر محمد جواد ادبی، مدرس برجسته دانشگاه های کشور در سخنانی اظهار داشت: بیشتر فرقه های نوظهور از برون مرز وارد ایران اسلامی شده و در حال فعالیت هستند.


ادبی با اعلام اینکه سعی می شود که با ارائه آموزش های لازم در این خصوص بتوانیم خود را در برابر تهدیدات اجتماعی واکسینه کنیم، اذعان داشت: به کلیه شرکت کنندگان در این دوره گواهی معتبر شرکت در دوره توسط اداره کل تبلیغات اسلامی اهدا خواهد شد.


گفتنی است، این کارگاه آموزشی با حضور 250 الی 300 نفر از اساتید، مبلغان تبلیغات اسلامی، جمعیت بانوان فرهیخته، نخبگان استان، دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه در سالن ولایت سپاه برگزار شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 351655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha