فعالیت های فرهنگی بعد از تاسیس کانون های مساجد ساماندهی شده است

خبرگزاری شبستان: فرماندار اردبیل با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری از زمان های گذشته در مساجد اجرا می شد، گفت: بعد از تاسیس کانون های مساجد فعالیت های فرهنگی و هنری ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، جواد زنجانی، فرماندار اردبیل، ظهر امروز (12 اسفند) در نشست صمیمی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: نقش و جایگاه مسجد از صدر اسلام جایگاه ویژه ای بوده است بطوری که تمامی فعالیت های فرهنگی هنری و مبارزات سیاسی از جوار این مکان مقدس شروع شده است.


وی، با بیان اینکه مسجد مکانی معنوی است که انسان با حضور در آن از لحاظ روحی و روانی آرامش خاصی پیدا می کند، افزود: مسجد مکانی برای تشکیل و تکامل شخصیت افراد به شمار می رود، چرا که شرط سنی برای حضور در مسجد وجود ندارد.


فرماندار اردبیل، ضرورت تغییر روش های آموزش و استفاده از منابع را یادآور شد و گفت: روش های تکامل شخصیت و آموزش های ارائه شده در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با شرایط امروز جامعه همخوانی داشته و بتواند نقش موثری در مقابله با جنگ نرم دشمن داشته باشد.


این مقام مسئول، با اشاره به اتلاف منابع، امکانات و موازی کاری های به وجود آمده میان بسیج، اوقاف، تبلیغات اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: این امکانات و تجهیزات باید ساماندهی شده و با مدیریت و مجموعه واحد، فعالیت های منسجمی را در پیشبرد اهداف فرهنگی ایران اسلامی در مقابله با تهاجم فرهنگی اجرا کنند.


ساختمان استانداری اردبیل به خانه فرهنگ تبدیل می شود

زنجانی، با بیان این مطلب که طرح انتقال استانداری و تبدیل ساختمان فعلی به خانه فرهنگ در دست بررسی است، اضافه کرد: این اقدام در راستای نزدیک کردن دستگاه های فرهنگی به همدیگر مطرح شده است و امیدواریم با تصویب این طرح گام موثری را در جهت ساماندهی فعالیت های فرهنگی انجام دهیم.


این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه مساجد و کانون های فرهنگی هنری باید با برنامه و شیوه نامه های منسجم و تاثیرگذاری به پیش بروند، متذکر شد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری عظیمی را برای انحراف اعتقادات جوانان این کشور انجام داده اند و وظیفه ما این است که با اجرای فعالیت های فاخر فرهنگی تمام سرمایه گذاری آنها را به پوچ تبدیل کنیم.


وی، با طرح این سخن که فرهنگ و اعتقادات نباید دولتی بوده بلکه باید امکانات و تجهیزات دولت در اختیار مساجد و مجموعه های آن باشد، تصریح کرد: ضرورتی احساس می شود که حضور جوانان در مساجد ساماندهی مناسبتری شود و تنها راهکار تحقق این مهم برگزاری نشست های تخصصی و کارآمدتر در این حوزه است.


فرماندار اردبیل، در پایان سخنان خود تقویت کانون خانواده و در کنار آن تقویت کانون های فرهنگی هنری و خارج کردن عملکرد آنها از حالت اداری و سیاسی به برنامه های عملی و فرهنگی تاثیر گذار را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما باید در قالب قرآنی زندگی کنیم و پایه های زندگی خود را با آموزه های قرآن کریم تقویت کنیم، چرا که انسان خلیفه الله است.


گفتنی است، قرائت بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه و اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از دیگر بخش های جنبی این دیدار صمیمی بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 349167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha