21 کانون فرهنگی هنری تخصصی در استان اردبیل فعالیت می کند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: 21 کانون فرهنگی هنری تخصصی در استان اردبیل در موضوعات مختلف اجتماعی و هنری فعالیت می کند.

نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل اظهار داشت: 21 کانون فرهنگی هنری تخصصی در زمینه های هنرهای تجسمی، هنر نمایش، مهدویت، حجاب و عفاف، پژوهش، ایثار و شهادت و ورزش در سطح استان اردبیل فعالیت می کنند.


وی، با بیان اینکه بالغ بر 40 هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد عضویت دارند، افزود: 100 هزار نفر نیز نیز به طور غیر مستقیم و در فصل تابستان به این تعداد افزوده می شود که اکثر انها برای پر کردن اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد را انتخاب می کنند.


سقاء، عدم وجود جاذبه های مطلوب در مساجد، عدم همکاری برخی از روحانیون مسجد در برنامه ریزی های فرهنگی و کمبود و یا نبود فضای فعالیت فرهنگی در برخی مساجد، کمبود اعتبارات فرهنگی را از دغدغه هایی عنوان کرد که کانون های فرهنگی هنری مساجد با آن روبه رو هستند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، بر ضرورت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نذورات فرهنگی در جامعه تاکید کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی بسیاری را برای علاقمندان در همه حوزه ها برگزار می کند و این در حالی است که از ظرفیت این تجمع ها در دوره های آموزشی کم ترین بهره را مورد استفاده قرار می دهیم.


وی، از فعالیت 12 گروه نمایشی، 80 گروه سرود در مناطق شهری و روستایی، 55 وبلاگ و چاپ 25 نشریه تخصصی توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری خبر داد و بیان داشت: برای اولین بار در استان دوره های طب جامع اسلامی و سنتی را برای 7 هزار نفر از اعضای کانون ها برگزار کردیم که استقبال خوبی از این دوره ها به عمل آمد.


مساجد تنها مکان عبادت و محصور به احکام دینی نیست

این مقام مسئول، از آمادگی این دبیرخانه برای همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی هنری سایر دستگاه های اجرایی استان خبر داد و متذکر شد: ضرورتی احساس می شود که تنوعی را در اجرای برنامه های فرهنگی مساجد ایجاد کنیم چراکه مساجد تنها مکان عبادت و محصور به احکام و دین نیست.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با اشاره به ضرورت ارتقای آگاهی های عمومی و فرهنگ روستاها، بیان داشت: ظرفیت مساجد یک ظرفیت عظیم است چراکه اقبال و اعتمادی که در بین مردم به مسجد وجود دارد نسبت به سایر مکان ها و محل ها وجود ندارد.


رسالت کانون های مساجد هم افزایی با دستگاه های اجرایی برای جذب جوانان به مساجد است

وی، با اعلام این نکته که بیش از 17 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد با عضویت بالای 2 میلیون نفر در کشور به ثبت رسیده است، اضافه کرد: سیاست ما بر این است که در مناطقی که حتی یک مرکز فرهنگی وجود ندارد، کانون فرهنگی هنری تاسیس کنیم تا مردم آن منطقه کمبودی از لحاظ برنامه های فرهنگی احساس نکنند.


سقاء، در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه در عرصه کنونی کارکرد فرهنگی مساجد پررنگ تر از سایر کارکردهای آن است، خاطرنشان کرد: مهم ترین رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد همدلی و هم افزایی با دستگاه های اجرایی به منظور جذب جوانان و نو جوانان به مساجد است.


پایان پیام/
 

کد خبر 349561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha