طرح کمربندی سبز در اردبیل اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل محیط زیست استان اردبیل با اشاره به ضرورت صیانت از گونه های گیاهی استان، گفت: طرح کمربندی سبز در اردبیل به منظور توسعه فضای سبز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، رضا موسوی مدیرکل محیط زیست استان اردبیل ظهر امروز( 13 اسفند) در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل، اظهار داشت: صیانت از گونه‌های جانوری و گیاهی در دستور کار اداره محیط زیست استان است.


وی، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط حفاظت محیط زیست استان در دو حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی، افزود: همکاری با شهرداری‌ها در دفع پسماند، به حداقل رساندن آلودگی زیست محیطی، دفع ضایعات کشاورزی، پیشگیری و جلوگیری از آلودگی آب و هوا و حمایت همه جانبه از فعالان عرصه حفاظت محیط زیست از جمله این برنامه است.


موسوی، خواستار تشکیل اتاق فکر محیط زیست با شورای شهر اردبیل شد و بیان داشت: طرح احداث کمربندی سبز در استان اردبیل به منظور به حداقل رساندن آسیب ها و آلودگی هوا مطرح شده است که اگر این مهم تحقق یابد ما شاهد تاثیرات فراوانی در حوزه کاهش آلودگی ها خواهیم بود.


مدیرکل محیط زیست استان اردبیل، ضرورت حمایت از سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست را یادآور شد و بیان داشت: در استان اردبیل 5 تشکل مردم نهاد به منظور حفاظت محیط زیست مشغول فعالیت هستند که اگر این سازمان ها مورد حمایت واقع شوند ما می توانیم نتایج مثبت و خوبی را از فعالیت این سازمان کسب کنیم.


این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا بنزین یورو چهار از سال آینده در جایگاه‌های عرضه سوخت استان عرضه شود، ادامه داد: عرضه این سوخت در کلانشهرهای با آلودگی زیاد در اولویت است ولی سعی و پیگیری های ما بر این است تا عرضه این سوخت در جایگاه های سوخت این استان نیز انجام گیرد تا شاهد کاهش آلاینده های خودرویی در این زمینه باشیم.


موسوی، با اعلام اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر نباید اجازه تغییر کاربری فضاهای سبز به تجاری یا مسکونی را صادر کند، خاطر نشان کرد: صدور معاینه فنی و ساماندهی خودروهای سبک، سنگین و فرسوده استان از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود و در این زمینه لازم است که خودروهای با عمر بالا و فرسوده از چرخه خارج شوند.


پایان پیام/

 

کد خبر 349480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha