آسیب رساندن به جنگل‌ها و مراتع حرام است

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع عظام تقلید قم تاکید کرد: آسیب رساندن به جنگل‌ها و مراتع حرام است و باید مردم نسبت به این حکم شرعی آگاه باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی‌اردبیلی پنجشنبه شب (8 اسفند) در دیدار با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تصرفات غیرقانونی در خصوص منابع طبیعی توسط سودجویان جای بسی تاسف است که باید پیگیری شود.


وی با اشاره به موضوع انفال بیان داشت: برخی به اشتباه گمان می‌کنند که می‌توانند در انفال بدون اجازه تصرف کنند در صورتی که انفال از سرمایه‌های ملی است.


این مرجع تقلید به ثمرات جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: مردم باید ثمرات جنگل‌ها و مراتع را بدانند و سازمان جنگل‌ها هم باید آموزش‌های لازم را ارائه و به مردم بدهد.


آیت‌الله موسوی‌اردبیلی گفت: باید بدانیم که حفظ جنگل‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و نتیجه حفظ آنها به خود مردم باز می‌گردد و در زندگی مردم هم ملموس‌ خواهد بود.


وی به موضوع بیابان‌ها اشاره کرد و گفت: باید بیابان زدایی مد نظر مسئولان باشد و همواره در این راستا تلاش کرد تا کشوری پویا داشته باشیم.


این مرجع تقلید خواستار ارائه گزارش فعالیت‌ها به مردم شد و گفت: مردم باید در جریان اقدامات سازمان جنگل‌ها قرار گیرند تا در حفظ جنگل تلاش کنند و بدانند که حفظ جنگل‌ها به سود مردم است.


آیت‌الله موسوی‌اردبیلی تاکید کرد: آسیب رساندن به جنگل‌ها و مراتع حرام است و باید مردم نسبت به این حکم شرعی آگاه باشند.
 

وی خواستار تبلیغ و ترویج حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی شد و گفت: باید روحانیون و مبلغین به این موضوع توجه داشته باشند و همواره به تبلیغ و ترویج این مسائل بپردازند.
پایان پیام/

کد خبر 347939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha