دولت درصد ایجاد تسهیلات برای رونق صنعت گردشگری است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به ماهیت اقتصادی، پویا بودن، اشتغال زا و زودبازده بودن صنعت گردشگری، گفت: دولت در صدد فراهم آوردن تسهیلات بیشتری برای رونق صنعت گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، یحیی نقی زاده محجوب، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، پیش از ظهر امروز (5 اسفند) در جلسه شورای اداری استان، اظهار داشت: با توجه به افزایش اتباع آذری به استانمان به عنوان گردشگری سلامت، ارتباط های تاریخی و فرهنگی و مشترکات ایران و جمهوری آذربایجان، منافع اقتصادی و اجتماعی و بعد سیاسی و امنیتی کشور لازم است در استان تمهیداتی در تمامی بخش ها به ویژه گردشگری دیده شود و تحقق این امر نیز در گرو استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی در زمینه گردشگری است.

 

وی با اشاره به ساماندهی سفرهای خارجی اتباع آذری از پایانه بیله سوار و ورود 430 هزار اتباع آذری در سال گذشته به این استان، عنوان کرد: استفاده از این ظرفیت و جذب گردشگر، مستلزم زیرسازی حمل و نقل و ترانزیت زمینی و هوایی است.

 

اعلام آمادگی فرودگاه اردبیل در برقراری خط هوایی پارس آباد-باکو

محمد قصابی، معاون اجرایی فرودگاه اردبیل نیز برای برقراری خط هوایی مسیر پارس آباد به سمت باکو اعلام آمادگی کرد و گفت: حرکت ما به سمت تقویت زیرساخت های حمل و نقل و ترانزیت است.

 

این مقام مسئول، در ادامه تأکید کرد: برقراری خط هوایی اردبیل- باکو، علاوه بر آمادگی فرودگاه، آمادگی آژانش های فروش بلیط و تضمین مسافر را می طلبد.

 

ورود 391 هزار اتباع آذری به اردبیل در 9 ماهه سال جاری 

قادر تقی زاده، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در ادامه با بیان اینکه استان اردبیل و جمهوری آذربایجان 283 کیلومتر مرز مشترک دارند، بیان داشت: در سال های اخیر به جهت تحولات در نرخ ارز، لغو روادید جمهوری اسلامی، مساحت اندک آذربایجان و هزینه درمان پایین در کشورمان، روند رو به رشدی را در رابطه با ورود اتباع آذری شاهد هستیم.


این مقام مسئول، آمار گردشگران ورودی آذری به استان اردبیل را در سال 87، 45 هزار نفر، در سال 88، 114 هزار، در سال 89، 258هزار، در سال 90، 350 هزار ، در سال 91، 465 هزار و در 9ماهه سال جاری 391 هزار نفر عنوان کرد و افزود: براساس نظرسنجی با همکاری جهاد دانشگاهی استان مشخص شد 49 درصد اتباع آذری به منظور درمان، 5/34 درصد در حوزه گردشگری و 7/9 درصد نیز به منظور تجارت به کشورمان سفر می کنند.

 

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، وی با اشاره به اینکه اساس و پایه جذب گردشگر، راه های ارتباطی است، تصریح کرد: هرکشوری که جاده و راه دریایی، زمینی و راه های ارتباطی متنوعی داشته باشد به طور قطع در جذب گردشگر موفق خواهد بود.

 

تقی زاده، برپایی نمایشگاه های به منظور نمایش توانمندی های درمانی، تجاری، اقتصادی و جاذبه های گردشگری استانمان و دعوت از دفاتر خدمات مسافرتی جمهوری آذربایجان برای شرکت در این نمایشگاه ها را پیشنهاد کرد و گفت: عقد تفاهم نامه ای در مورد همکاری فی مابین آذربایجان و استان اردبیل می تواند راهگشا باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 346534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha