ثبت 6500 اثر تاریخی در استان یزد

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد از ثبت 6500 اثر تاریخی در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی استاندار یزد، امروز در سمینار تخصصی « یزد، پتانسیل ها، ظرفیت های تولید ثروت و ایجاد اشتغال در بخش گردشگری» در محل سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد ،وی ضمن تبریک روز مهندسی به مهندسین کشور، حوزه گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و بافت تاریخی را یکی از حوزه های مهم استان یزد دانست و گفت: ما در استان یزد با دارا بودن 2280 هکتار بافت تاریخی، یک سرمایه بسیار ارزشمند را در اختیار داریم که اگر برنامه ریزی لازم برای بهره برداری درست از این سرمایه را نداشته باشیم، این سرمایه به تدریج از دست خواهد رفت.


استاندار یزد با اشاره به صنعت گردشگری در کشورهای صاحب این صنعت و امکانات و زیرساخت هایی که در آن کشورها برای جذب گردشگران فراهم شده است افزود: خوشبختانه در استان یزد، طبیعت از تنوع بسیاری برخوردار است و هرنقطه از این استان می تواند برای گردشگری از جذابیت خاصی برخوردار باشد.

 

میرمحمدی با شاره به ثبت 6500 اثر تاریخی و 18 اثر ثبت شده طبیعی در استان یزد گفت: تنها ارائه آمار وظیفه ما را در این خصوص به پایان نمی برد بلکه باعث یادآوری تکالیف و وظایف ما در خصوص حفظ و مراقبت و بازسازی و احیاء و معرفی این آثار می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار فراهم کردن زیرساختهای لازم جهت اسکان، پذیرایی، ارائه صنایع دستی به گردشگران و دیگر خدمات مورد نیاز آنان شد و از دست اندرکاران امر تولید صنایع دستی استان خواست تا در تولید صنایع دستی، نمادهای فرهنگی، اجتماعی و دینی استان یزد لحاظ شود.


وی سپس با اشاره به این موضوع که بادگیر نماد یزد است، به تلاش برخی دیگر از کشورها جهت استفاده از این نماد، برای ساخت صنایع دستی و جذب گردشگری اشاره کرد و گفت: جالب است که وقتی برخی کالاها با بهره گیری از نمادهای فرهنگی ما توسط دیگر کشورها ساخته می شوند و عرضه می گردند، مردم ما از آنها استقبال می کنند، چرا که این نمادها را جزوی از فرهنگ و پیشینه خود می دانند و جای سوال است که چرا دست اندرکاران امر در کشور ما، به فکر بهره گیری از این نمادها، در ساخت صنایع دستی و کالاهای اینچنین نمی افتند.


سید محمد میرمحمدی ادامه داد: خوشبختانه با حضور مدیران دلسوز و علاقه مند در حوزه میراث فرهنگی استان این امیدواری را داریم که هرچه زودتر این موارد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان لحاظ شود و حفظ و صیانت از بافت تاریخی مدنظر قرار گیرد و زندگی در بافت جریان یابد.


استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما برای هر مشکلی می توانیم راه حلی بیابیم و بن بستی برای ما نباید وجود داشته باشد. چرا که هر مشکلی را می شود با قدرت فکر و اندیشه برطرف نمود و من با این ایمان و اعتقاد و همتی که در استان می بینم این امید را دارم که در زمینه گردشگری و صنایع دستی توقیفات چشمگیری در استان حاصل شود.


عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به لزوم تسهیل سرمایه گذاری در استان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی از مسئولین خواست تا موانع لازم بر سر راه سرمایه گذاران در این حوزه شناسایی شده و در جهت رفع آنها تلاش شود.


وی افزود: دلیلی ندارد که علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را در پیچ و خمهای اداری معطل کنیم و انگیزه آنها را تضعیف نماییم چرا که فضا باید برای علاقه مندان به سرمایه گذاری فراهم شود و این آمادگی در مجموعه استان وجود دارد که مشکل را برطرف نماید.


استاندار یزد ضمن تأکید مجدد بر عزم مدیران استان برای رفع موانع سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در استان یزد از همه مدیران و دست اندرکاران صنعت توریسم در استان خواست تا هرکجا مشکلات و موانع در این خصوص وجود دارد، به سرعت اعلام کنند تا با اتخاذ تصمیمات مقتضی برطرف گردد.


وی در پایان با اشاره به امکانات، فرهنگ، حسن شهرت و جاذبه های گردشگری استان یزد به مسائل خاص حوزه گردشگران خارجی اشاره نمود و گفت: طبیعی است گردشگرانی که از نقاط مختلف جهان به استان یزد می آیند، آداب و فرهنگ و سنن خاص خود را دارند که طبیعتاً با فرهنگ ما همخوانی ندارد، منتهی ما باید بتوانیم جاذبه های فرهنگی خودمان را با اخلاق، ادب، سعه صدر و منش و رفتار درست، به آنها معرفی کنیم و ایشان را به فرهنگ و اعتقادات خود علاقه مند نماییم و همه این موارد باعث می شود که تعداد گردشگران و ورودی به کشور افزایش یابد و فرهنگ خود را از این طریق به دنیا معرفی خواهیم کردکه نقطه قوت بسیار بالایی است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 346677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha