بهره برداری هتل بوتانیک گرگان با 200میلیارد ریال سرمایه گذاری در سال93

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گلستان گفت: هتل بوتانیک واقع در شهرستان گرگان، با 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گلستان در جمع مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: این هتل پنج ستاره در ورودی شهر گرگان ساخته شده و تا کنون بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است.


ساخت نخستین موزه فرش شمال کشور در گلستان
عباسی با بیان اینکه گلستان هشت موزه فعال دارد، افزود: این موزه ها با حفظ میراث گذشتگان، به نگهداری و پرورش فرهنگ و تاریخ این سرزمین کهن در زمینه های مختلف می پردازند.


وی تصریح کرد: موزه صنایع دستی گرگان، کاخ موزه گرگان، موزه باستان شناسی گرگان، موزه مردم شناسی علی آباد کتول، موزه تاریخ طبیعی علی آبادکتول، موزه مردم شناسی گمیشان، موزه مردم شناسی مینودشت و موزه آزادشهر هشت موزه فعال استان هستند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گلستان اذعان داشت: استان گلستان با دارا بودن قدمت تاریخی بیش از هفت هزار و 500 سال، در کنار تنوع قومی و نژادی می تواند به عنوان استان هدف گردشگری کشور مورد توجه قرار گیرد.


وی با بیان اینکه ساخت اولین موزه شمال کشور در استان گلستان در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: موزه تخصصی فرش در شهرستان گنبد کاووس، موزه زن و دفاع مقدس، موزه زمین شناسی گرگان و موزه طبیعت با مشارکت شهرداری گرگان از جمله موزه های در دست اقدام و پیشنهادی آتی است.


عباسی با بیان اینکه گلستان با دارا بودن چهار اقلیم مختلف و جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوع و قابل توجه یکی از قطب های مهم گردشگری کشور به شمار می آید، عنوان کرد: مرمت کاخ دادگستری، تهیه طرح دروازه ورودی استان گلستان و تهیه طرح مرمت و احیای مسجد جامع گلشن از جمله پروژه های در دست اقدام است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گلستان در خصوص طرح دروازه ورودی استان گفت: این طرح یادمانی است از بناهای تاریخی استان و برگرفته شده از بنای تلار که سالیان دراز در شمال ایران مورد استفاده بوده است.


وی ادامه داد: شیر سرهای چوبی مزین به آیات قرآنی اٌرسی، مشبک های چوبی و تمامی اجزای مورد استفاده در طرح هرکدام دفتری از تاراج این منطقه است.


گلستان دومین استان در مرمت تپه تاریخی
عباسی به طرح ساماندهی تپه قلعه خندان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف هماهنگ سازی و متناسب کردن بناهای جدید ساز در این محوطه تاریخی صورت گرفته است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گلستان طرح مرمت بنای قدمگاه خضر، طرح اجرای بنای مسجد و طرح اجرای بنای خدماتی رفاهی را از سه برنامه اصلی این طرح ذکر کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 345301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha