دستگاه های مجموعه پتروشیمی اردبیل در مهرماه سال 93 نصب می شود

خبرگزاری شبستان: سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های مجموعه پتروشیمی اردبیل در مهرماه سال 93 نصب می شود و لازم است که روند اجرایی و پیگیری آن باجدیت به پیش رود.

مصطفی افضلی فرد،سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، با اشاره به آخرین وضعیت پتروشیمی اردبیل، گفت: عمده ترین مانع برای پتروشیمی اردبیل عدم تصویب منابع ارزی بود که با لطف خداوند و پیگیری مسئولان استانی، 545 میلیون دلار اعتبار در صندوق توسعه ملی برای این مجموعه به تصویب رسیده و زمینه را برای راه اندازی مجدد پتروشیمی اردبیل فراهم کرده است.


افضلی فرد، دومین قدم برای راه اندازی این مجموعه را مشخص کردن بانک های عامل عنوان کرد و گفت: با تلاش ها و پیگیری های مسئولان استانی، برای پرداخت تسهیلات 545 میلیون دلاری، بانک های رفاه، توسعه صادرات و صادرات مشخص شدند که این تسهیلات از حساب ذخیره شده صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.


سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با اعلام این مطلب که اگر روند اجرایی و پیگیری این مجموعه با این جدیت به پیش رود به یقین شاهد نصب دستگاه ها در مهرماه 93 خواهیم بود، خاطر نشان کرد: با تکمیل و راه اندازی پتروشیمی اردبیل، برای 500 تا 600 نفر از جوانان استان اشتغال ایجاد می شود و تا جایی که متخصصان بومی جوابگوی نیازهای نیروی انسانی این پروژه باشند، از نیروهای بومی استفاده می کنیم.


در صورت مشاهده برخورد های اهانت آمیز نسبت به ایران باید به سمت غنی سازی 60 درصد برویم

افضلی فرد، با اشاره به توافقات اخبر ایران با کشورهای 1+5، گفت: پیش بینی ها برای مذاکرات ژنو به سمت و سوی برد – برد بود و انتظارات بر این بود که امتیازات بیشتری نسبت به امتیازات داده شده، گرفته شود.


وی، با تاکید بر این مطلب که انتظار داریم دولت مردان در توافقات بین المللی از اصول و خط قرمزها عدول نکرده و خط قرمزها را حفظ کنند، اظهار کرد: آنچه که باعث انتقاد شده، محرمانه و اطلاعاتی برخورد کردن دولت مردان است چراکه ضرورتی احساس می شد که نتایج و روند توافقات در اختیار مردم قرار داده شود.


سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی، مردم را بهترین امنا و اصلی ترین سرمایه های این نظام توصیف کرد و بیان داشت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن مهر تایید دیگری برای نظام و عملکرد دولت مردان بود و در این راستا ضروریست که دولت مردان قدردان این حضور بوده و در راستای رسیدن به اهداف آرمانی ملت ایران قدم بردارند.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: ما در این توافق و مذاکره از برخی امتیازات خود عدول کرده و غنی سازی 20 درصدی را به 5 درصد کاهش دادیم و لازم است که در مقابل این امتیاز، امتیازات ویژه ای را در اسرع وقت دریافت کنیم و اگر این مهم در مدت زمان مقرر تحقق نیافت، باید به سمت و سوی پیشنهاد نمایندگان مبنی بر افزایش غنی سازی به 60 درصد پیش برویم.


پایان پیام/
 

کد خبر 347711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha