ظرفیت واقعی اشتغال مجموعه نساجی اردبیل 5 هزار نفر است

خبرگزاری شبستان: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت واقعی اشتغال نساجی اردبیل 5 هزار نفر است و این مجموعه یک ظرفیت عظیم برای رفع معضل بیکاری استان است.

منصور حقیقت پور، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، با اشاره به آخرین وضعیت نساجی اردبیل و با بیان اینکه مدیریت نساجی اردبیل در گذشته یک بدهکاری عظیمی را به بانک تجارت رقم زده است، بیان داشت: صاحب کارخانه رقمی معادل 180 میلیارد تومان که با سود آن رقمی بیش از 200 میلیارد تومان می شود، را به بانک تجارت بدهکار شده بود.


حقیقت پور، تلاش ها و پیگیری های حقوقی بانک تجارت و تملک کارخانه به جای طلب بانک را یادآور شد و عنوان کرد: بزرگ ترین کارخانه نساجی خاورمیانه که در اردبیل احداث شده به خاطر نداشتن سرمایه در گردش تقریبا متوقف و تعطیل شده بود که بانک تجارت بر پایه این مهم، از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت توانست مدیریت این کارخانه را بر عهده بگیرد.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به این مطلب که هم اکنون پرونده نساجی اردبیل در اداره ورشکستگی است، گفت: سرمایه گذاران جدیدی برای سرمایه گذاری در نساجی اردبیل ورود پیدا کرده اند که حاضرند طلب بانک را به نحو معقولی پرداخت کرده و با مالک اصلی سازش کنند تا ظرفیت عظیم این نساجی برای توسعه استان به کار گرفته شود.


این مقام مسئول، اضافه کرد: بانک تجارت ماهانه 25 میلیون تومان اجاره بها به این مجموعه عظیم پرداخت می کند در حالی که طبق نظر کارشناسان اجاره بهای واقعی نساجی اردبیل 1 میلیارد و 850 میلیون تومان است.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ظرفیت واقعی اشتغال این مجموعه را 5 هزار نفر بیان کرد و گفت: مجموعه نساجی اردبیل یک فرصت و ظرفیت عظیمی برای رفع معضل بیکاری استان به شمار می رود.


برای تکمیل راه آهن اردبیل- میانه 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، راه آهن اردبیل- میانه را از جمله پروژه های عمرانی شاخص استان اردبیل توصیف کرد و ادامه داد: تکمیل این طرح بر خلاف وعده برخی مسئولان مبنی بر بهره برداری در سال آینده به بیش از پنج سال زمان نیاز دارد چراکه این پروژه در وهله اول 30 میلیارد تومان بدهی به پیمانکار و در وهله دوم 700 میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد.


حقیقت پور، در پایان سخنان خود با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 950 پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، تصریح کرد: برای راه آهن اردبیل در سال آینده 70 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، در حالی که با واگذاری این پروژه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توان تکمیل آن را تسریع و حتی فاز دوم آن را از اردبیل به سمت مغان اجرایی کرد.


پایان پیام/


 

کد خبر 346222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha