بانک های عامل روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را تسهیل بخشند

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت فعال کردن و توسعه واحد های تولیدی استان اردبیل، گفت: بانک های عامل روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را تسهیل بخشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل صبح امروز( 8 اسفند) در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اظهار داشت: تمرکز بر روی طرح های کوچک و کارگاه ها باعث غفلت از واحدهای تولیدی بزرگ تر می شود و در این راستا ضرورت است که زمینه توسعه استان را با تعریف پروژه های بزرگ تر میسر کنیم.


وی، با اشاره به مشکلات فراوان حوزه دریافت تسهیلات واحدهای تولیدی، افزود: بانک های عامل بازوی حمایتی واحدهای تولیدی هستند و به خاطر این نقش مهم خود در فعال بودن واحدها، بانک های عامل باید روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را تسهیل بخشند.


خدابخش، عدم پرداخت یارانه کمکی دولت به واحدهای تولیدی را یادآور شد و گفت: واحدهای تولیدی مشکل دار باید برای رفع مشکلات خود از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند و در این راستا مسئولان استان و نمایندگان در مجلس باید تمام تلاش های خود را به کار گیرند تا سهم استان را از این صندوق دریافت کنیم.


استاندار اردبیل، قوانین و بخشنامه های دست و پاگیر و اضافه را مانع تحقق حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به سران سه قوه ابلاغ شده است و تمام مسئولان باید تلاش کنند تا این سیاست ها تحقق یابد.


خدابخش، اداره مردمی اقتصاد را ضرورتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: در روزهای پایانی سال جاری شعبه ارزی بانک کشاورزی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد که این مهم نقش موثری در کاهش مشکلات واحد های تولیدی است.


22 طرح در استان اردبیل آماده سرمایه‌گذاری است

در ادامه این مراسم سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در سخنانی با اشاره به طرح های ارسال شده برای بهره مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی، گفت: 220 طرح از سوی کارگروه اقتصادی استان اردبیل به تهران ارسال شده که از این تعداد 200 طرح مصوب شده است.


عاملی ، با اشاره به رشد منفی اقتصاد در کشور، عنوان کرد: دولت اعتدال و امید بر آن است تا این نرخ را به 2 درصد نرخ مثبت برساند که به یقین در رسیدن به این نرخ رشد اولویت با 4 درصد واحدهای تولیدی بزرگ است.


پرداخت تسهیلات با بهره 25 درصد شایسته واحد های تولیدی نیست

در پایان این جلسه حسین پیرموذن دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل در سخنانی بهره بیشتر از تسهیلات بانک ها را یادآور شد و گفت: با این وضع تسهیلات نه تنها حمایتی از واحد های تولیدی انجام نمی شود بلکه واحد های تولیدی فعال را نیز تهدید می کند.


پیرموذن،در پایان سخنان خود از راه اندازی کمیته حمایت قضایی در اتاق بازرگانی اردبیل خبر داد و بیان داشت: این کمیته با حمایت دادگستری استان اردبیل محقق می شود و اولین جلسه این کمیته نیز شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 347748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha