20 طرح اقتصادی با پیشرفت 80 درصد به بالا در استان اردبیل وجود دارد

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، وجود 20 طرح اقتصادی با پیشرفت 80 درصد به بالا در استان اردبیل را یادآور شد و گفت: 66 طرح اقتصادی نیز با پیشرفت فیزیکی 40 الی 80 درصد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، پیش از ظهر امروز( 29 بهمن) در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان اردبیل گفت: 6 مورد طرح های بزرگ مشکل دار همچون مجموعه های کشتارگاه، ذوب آهن، آتا ماشین و ... در استان اردبیل داریم که در تلاش هستیم در قالب مصوبه هیئت وزیران مشکلات این واحد های تولیدی را احصاء نماییم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، از وجود 35 طرح توسعه ای همچون مجموعه های آرتاویل تایر، سفال اونیکس و کارخانه سیمان در استان اردبیل خبر داد و افزود: هر 2 هفته یکبار مشکلات این ها بررسی و پیگیری می شود که اگر اجرایی شده و به نتیجه برسد قطعا شاهد رونق اقتصادی و خیر و برکت برای استان اردبیل می شویم.


عاملی، وجود 20 طرح اقتصادی با پیشرفت 80 درصد به بالا در استان اردبیل را یادآور شد و بیان داشت: علاوه بر این 66 طرح اقتصادی با پیشرفت فیزیکی 40 الی 80 درصد، 534 طرح اقتصادی با پیشرفت فیزیکی زیر 40 درصد و 22 طرح اقتصادی ایجادی در استان اردبیل وجود دارد.


این مقام مسئول، توجه به اصلاح فرایندها و تدوین اجرای طرح مطالعات پیش امکان سنجی در استان اردبیل را ضرورتی برای افزایش حوزه سرمایه گذاری در بخش صنعت استان عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم تا 6 ماه اینده 50 طرح پیش امکان سنجی انتخاب کنیم تا سرمایه گذاران در این حوزه با مشکلی در زمینه سرمایه گذاری نداشته باشند.


وی، با اشاره به توفیق نه چندان مطلوب استان اردبیل در جذب تسهیلات، ادامه داد: 220 طرح سرمایه در گردش از ابتدای سالجاری به وزارت خانه مربوطه معرفی شده است که از این تعداد 200 مورد تایید و به بانک های عامل معرفی شده و بانکها نیز از این تعداد 115 مورد را تایید ولی برای 12 طرح تسهیلات پرداخت کرده و 7 طرح دیگر را مسدودی اعلام کرده اند.


عاملی، با اشاره به این مطلب که در سال 92 بانک صنعت و معدن کشور برای طرح های توسعه ای بیش از 400 میلیارد تومان قرارداد بسته ولی سهم استان اردبیل از این مقدار هیچ است، اضافه کرد: محدودیتی برای معرفی طرح های سرمایه گذاری برای دریافت تسهیلات نداریم ولی به خاطر وجود محدودیت منابع، باید تلاش بسیاری برای تصویب طرح مربوطه و بیان توجیه اقتصادی آن داشته باشیم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، از صدور 56 مورد پروانه بهره برداری و 125 جواز تاسیس معادن از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: 66 درصد معادن استان اردبیل غیر فعال بوده و معدنی که برای استان تحول آفرین باشد، وجود ندارد ولی ما طی مطالعاتی که داشتیم دریافته ایم که معادن امیدبخشی در استان وجود دارد که باید به بهره برداری برسد.


پایان پیام/
 

کد خبر 344638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha