وجود قوانین سخت گیرانه بانکی علت اصلی بی رونقی سرمایه گذاری است

خبرگزاری شبستان: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل با اشاره به رتبه 28 استان اردبیل در بخش صنعت، گفت: وجود قوانین سخت گیرانه بانکی علت اصلی فرار سرمایه گذاران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حسین پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل، پیش از ظهر امروز( 29 بهمن) در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: با وجود این وضعیت تنها تکیه گاه فعلی صنعت استان اردبیل استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی است که در طول دو سال با وجود اینکه 40 درصد وقت خود را صرف این مهم کرده ایم ولی تاکنون نتوانستیم از این تسهیلات استفاده کنیم.


وی، با بیان اینکه در معرفی طرح های اقتصادی بالاتر از استان های دیگر عمل کرده ایم ولی در جذب تسهیلات هیچ طرحی موفق نبوده است، افزود: روش های انعقاد قرارداد در استان اردبیل به گونه ای دیگر تعریف شده است به طوری که برای جذب و استفاده از تسهیلات به جای توجه به پروانه واحد تولیدی به فروش سنوات گذشته واحد ها توجه می شود.


پیرموذن، لغو بخشنامه های سختگیرانه دولت گذشته را دستور کار اتاق بازرگانی عنوان کرد و بیان داشت: وجود قوانین سخت گیرانه بانکی باعث بی رونقی و از هوس افتادن سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در استان اردبیل شده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل، ضرورت ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در استان اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: باید با ایجاد مشوق های اقتصادی زمینه جذب و نگهداری سرمایه گذاران را ایجاد کنیم.

 

بزرگترین شهرک صنعتی اردبیل به بخش خصوصی واگذار شد


در ادامه این جلسه محمد ملاطفی مدیر‌عامل شرکت شهرک‌‌های صنعتی اردبیل از واگذاری بزرگترین شهرک صنعتی اردبیل به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این دومین شهرک صنعتی استان است که در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.


ملاطفی، با بیان اینکه این شهرک با مساحتی بالغ بر 600 هکتار بزرگترین شهرک صنعتی استان با امکانات زیر‌بنایی کامل است، اضافه کرد: به یقین واگذاری مدیریت این شهرک به صاحبان صنایع موجود در آن موجب ایجاد حس تعاون و همکاری بین واحدهای صنعتی خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 344662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha