همایش ملی ارگانیک و امنیت غذایی در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری شبستان: همایش ملی ارگانیک با حضور رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور و مهندسین و دانشجویان متخصص 31 استان کشور در سالن ولایت سپاه اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، پیش از ظهر امروز (6 اسفند) در این همایش، اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین وظیفه ملت ایران طبق فرمایش مقام معظم رهبری خلق حماسه سیاسی در کشور است که باید همگان دست در دست هم دهیم تا در پیمودن راه اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی گام های مثبت و موثری را برداریم.


وی، افزود: ملت ایران همچون سال های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و خلق حماسه افتخار آفرین هشت سال دفاع مقدس باید بر توانایی های بالقوه خود تکیه کرده و بکوشند تا خواسته رهبری، به بهترین شکل ممکن عملی شده و منجر به تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی شود.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه امروزه سالم سازی امنیت غذایی از جمله وظایف خطیر مسئولین و دست اندرکاران عرصه عظیم کشاورزی است، خاطر نشان کرد: تلاش شده که در این راستا بیش از پیش اقدامات موثر و مطلوبی کرده و گام های مفید و تاثیرگذاری را برای حفظ امنیت جانی مردم کشور برداریم.


وی، تولید غذای سالم هموطنان را از جمله اهداف این همایش ملی خواند و تصریح کرد: مدیریت حاصل خیزی در تولید محصولات ارگانیک (طبیعی)، روش نوین در تولید محصولات سالم امنیت غذایی، سلامت غذا، بیماری ها و بهداشت، توسعه تجارت، بازار و صادرات، محصولات سالم ارگانیک طبیعی در عرصه های ملی و بین المللی، مدیریت ماشین آلات کشاورزی در تولید محصولات سالم و ارگانیک و مدیریت منابع آب و خاک در تولید این محصولات از اهداف این همایش است.


فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش از سوی سازمان بسیج در فاصله زمانی دو ماهه اعلام شده بود که در اجرای این همایش توسط همکاران، کار جهادی صورت گرفت بطوریکه فراخوان مقاله و ارسال پوستر به سراسر کشور از طریق اینترنت انجام شد.


بابازاده در پایان سخنان خود گفت: از تعداد 152 مورد مقاله ارسال شده به این همایش، 89 مورد بر اساس شرایط و ضوابط اعلام شده انتخاب شده بودند که 15 مقاله جهت ارائه حضوری در این همایش دو روزه در مرحله نهایی انتخاب شدند که از تعداد 15 مقاله 4 مقاله کلیدی به طور شفاهی قرائت و 74 مقاله باقی مانده به صورت پوستر انتخاب شدند و تمامی 89 مقاله در سی دی به شرکت کنندگان ارائه شده و چکیده 15 مقاله به صورت کتاب چاپ و در اختیار مخاطبان این همایش قرار خواهد گرفت.


پایان پیام/
 

کد خبر 347035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha