پیشران توسعه هر جامعه توجه به جوانان و نوجوانان است

فرماندار ارومیه گفت: پیشران توسعه هر جامعه توجه به جوانان و نوجوانان و گروههای سنی پائین می باشد و  رفع مشکلات جوانان، هدف اصلی ستاد ساماندهی امور جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  غلامحسین عماری، فرماندار شهرستان ارومیه، در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ارومیه گفت: پیشران توسعه هر جامعه توجه به جوانان و نوجوانان و گروههای سنی پائین می باشد و  رفع مشکلات جوانان، هدف اصلی ستاد ساماندهی امور جوانان است.

عماری بر ضرورت تشکیل جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان ولزوم همکاری و هم افزایی کلیه ادارات عضو ستاد در راستای برنامه ریزی و تصمیم گیری به جهت رفع مشکلات حوزه جوانان تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: لزوم هموار کردن مسیر ازدواج آسان جوانان ، حذف فرهنگ های غلط مرسوم شده امروزی از جمله تشریفات گزاف عروسی، ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه ، استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد غیر دولتی و برگزاری دوره های آموزشی قبل ، حین و بعد از ازدواج برای زوجین برای افزایش دوام زندگی زوجین و پیشگری از پدیده شوم طلاق تاکید کرد.

عماری افزود: در راستای برنامه ریزی جهت اوقات فراغت جوانان در سطح استان با وجود نزدیک به 1400 کانون مساجد،  این امار در شهرستان ارومیه به حدود 350 کانون می رسد که از ابتدای سال تا به امروز بیش از 100 کانون در شهرستان ارومیه فعال  و نقش بسزایی در پر کردن اوقات فراغت جوانان و سایر اقشار ارومیه داشته اند. 

فرماندار شهرستان ارومیه ادامه داد: در نقشه جغرافیایی شهرستان باید دقت گردد تا توزیع امکانات  در پر کردن اوقات فراغت و  غیره با همپوشانی تمامی دستگاهها و  توجه به جمعیت مناطق وبا لحاظ محرومیت هر منطقه توزیع عادلانه گردد.

گفتنی است؛ از دیگر مواردی که در جلسه مطرح شد برگزاری جشن وصال در نیمه دوم سال و همچنین گزارش نماینده بانک ها از رقم وام ازدواج پرداختی و خبر از تهیه طرحی در راستای غیر حضوری کردن پرداخت تسهیلات بدون هر گونه اعمال نظر شخصی در پرداخت تسهیلات ازدواج وفرزند آوری  و هکذا برگزاری نشتستهای تخصصی اداره ورزش وجوانان در راستای استفاده از ظرفیت های اصناف، اتحادیه ها، ادارات  و مراکز در تسهیل شرایط ازدواج برای جوانان در نیمه دوم سال 1403 می باشد که مقرر شد گزارش اقدامات در جلسه آتی ستاد ساماندهی امور جوانان گزارش گردد. 

کد خبر 1781928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha