در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت طلبی نباید جزیره ای عمل کرد

خبرگزاری شبستان: سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورتی برای نسل امروز است و نباید در ترویج آن جزیره ای عمل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، علی منصور لکورج سرپرست بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اردبیل صبح امروز( 15 اسفند) در جلسه هماهنگی گرامیداشت روز 22 اسفند و روز تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: بنیاد شهید توسط امام راحل در سال 1358 و با فرمان 10 ماده ای صادر و و روز 22 اسفند به عنوان روز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا و خانواده های آنها اعلام شد.


وی، با بیان اینکه امسال براساس اعلام شورای انقلاب فرهنگی روز 22 اسفند به نام روز شهید نامگذاری شده است، افزود:این روز متعلق به همه مردم است و باید به گونه ای در مراسم گرامیداشت این عزیزان شرکت کنند که در شان و مرتبه شهدای والامقام و ایثارگران ایران اسلامی باشد.


لکورج، فلسفه تاسیس بنیاد شهید را ترویج فرهنگی شهادت طلبی و ایثار در بین عموم مردم عنوان کرد و ادامه داد: فرهنگ شهادت طلبی کارآمدترین و موثرترین عنصر در حفظ ارزش ها و مقابله با دشمن است چراکه در سایه اتکا به این فرهنگ است که امروزه ما در عرصه جهانی اقتدار، پایداری و امنیت داریم.


سرپرست بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اردبیل، ایثارگریها و جانفشانی های رزمندگان را به عنوان پشتوانه ای برای پیشبرد امور ملت ایران توصیف کرد و گفت: زندگانی شهدا مجموعه ای از آداب است که آنها را به شهادت در راه رضای خدا نائل کرده و به یقین اگر ما نیز ادامه دهنده راه شهدا باشیم به این تعالی و افتخار خواهیم رسید.


این مقام مسئول، ضرورت الگوگیری از فرهنگ و زندگانی شهدا را یادآور شد و بیان داشت: بر متولیان مربوطه لازم است که در نشر، ترویج و تحکیم فرهنگ جهاد و شهادت نهایت تلاش خود را انجام دهند و باورها، منش ها و بینش های این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.


وی، بر ضرورت مقابله با عوامل تضعیف و بازدارنده این فرهنگ در جامعه تاکید و بیان داشت: تکریم ایثارگران شاغل و بازنشسته دستگاه های اجرایی استان و برگزاری برنامه های تکریم در هفته گرامی داشت شهدا از جمله برنامه هایی است که باید به نحو مطلوب برگزار شود.


لکورج، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به صورت جزیره ای عمل شده و اقدامات خوبی صورت نگرفته و آنگونه که باید به این امر پرداخته می شد، پرداخت نشده است.


یک هزار و 300 تابلوی شهدای شهرستان اردبیل رونمایی می شود

در ادامه این جلسه یوسف دلخون معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در سخنانی با اعلام این خبر که در گرامیداشت روز 22 اسفند کتاب شعر شهید پرویز بدلی سوها رونمایی می شود، گفت: علاوه بر این مهم یک هزار و 300 تابلوی شهدای شهرستان اردبیل نیز رونمایی می شود.


دلخون، در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه های هفته گرامیداشت شهدا، عنوان کرد: دیدار با خانواده های شهدای مفقودالاثر، دیدار باخانواده شهدا بمباران و ورزشکار و برگزاری تجلیل از خانواده شهدا در روز 21 اسفندماه از جمله برنامه های این هفته می باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 350207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha