آیین شبی با شهدا در شهرستان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: آیین شبی با شهدا همزمان با ورود دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس به اردبیل در جوار شهدای گمنام و در مسجد قدس اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان شامگاه گذشته (24 بهمن) در این مراسم معنوی اظهار داشت: روحیه ایثار و شجاعت در بین ملت ایران دو مقوله ای است که بعد از انقلاب اسلامی پررنگ تر شده و باعث فزونی اقتدار ملت و کشور ایران شده است.


وی، با بیان اینکه ایران اسلامی برای تثبیت و افزایش اقتدار خود در عرصه جهانی شهدای بسیاری را تقدیم این نظام کرده است، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی دشمنان نظام اسلامی راحت ننشسته و هر روز توطئه جدیدی را علیه این ملت طراحی و اجرا کرده اند ولی ملت ایران به برکت خون شهدا، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و روحیه ایثار خود تاکنون همه این توطئه ها را خنثی کرده است.


حجت‌الاسلام کاملی‌فر، با تاکید بر اینکه بر ما واجب است تا ادامه دهنده راه شهدا بوده و در این مسیر غفلتی انجام ندهیم، ادامه داد: نظام های استکباری که ادعا می کنند ملت ایران از ادامه راه شهدا و استقامت در این راه خسته شده است باید چشم باز کرده و حضور مردم در مجالس شهدا و حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی را به مانند راهپیمایی 22 بهمن نگاه کند.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان، حضور در یادواره های شهدا و مجالس معنوی را تجدید بیعتی با آرمان ها شهدا و امام شهدا عنوان کرد و گفت: بزرگترین سرمایه این انقلاب حرکت و ادامه مسیر عاشورایی خود است چراکه ملت ایران در طول تاریخ به ادامه و وفاداری به خط سرخ مشهور است.


این مقام مسئول، بزرگداشت یاد و خاطره دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را وظیفه ای همگانی توصیف کرد و بیان داشت: بر نسل جوان ما ضرورت است که با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به ایثار گری های رزمندگان احترام گذاشته و ادامه دهنده مسیر آنها باشند.


حجت‌الاسلام کاملی‌فر، در پایان سخنان خود با اعلام اینکه ایثارگری ها، جانفشانی ها و دلاورمردانی های رزمندگان به عنوان سند افتخار ملت ایران به شمار می رود، خاطر نشان کرد: اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی در سایه رشادت های ملت ایران در عرصه های گوناگون است و اگر ایران اسلامی امروز به عنوان یک کشور مستقل در جهان شناخته می شود به برکت خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی است.

 

گفتنی است؛ با تشییع نمادین و بدرقه با شکوه پیکر شهید جعفر محمدی و یکی دیگر از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که در عملیات خیبر و منطقه جزیره مجنون به شهادت رسیده‌اند، این شهدای والامقام به سمت شهرستان‌های مرزی گرمی و بیله‌سوار اعزام شده و بعد از برپایی نماز جمعه در این دو شهر تشییع و به آرامگاه ابدی منتقل شوند.


پایان پیام/

کد خبر 343188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha