ضرورت آموزش مهارت های زندگی در مدارس، اولویت آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان سنندج با اشاره به نقش مهم و اساسی دانش‌آموزان همیار پلیس در امنیت و آسایش، توجه به ارتقای مهارت های زندگی را از اولویت آموزش و پرورش دانست.

خلیل کریمی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان سنندج به خبرنگار شبستان گفت: دانش آموزان همیار پلیس به عنوان مجریان امنیت اجتماعی در خانواده ها مهارت قانونمند بودن در رانندگی را فرا می گیرند.


وی با بیان اینکه طرح ارزشمند همیاران پلیس که با همکاری اداره آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی در حال اجرا است، موفق و برنامه نظامند آموزشی است، اعلام کرد: اهداف آموزش و پرورش از این همکاری در راستای تحقق درست برنامه هایی برای رسیدن به جامعه سالم و شاداب است.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان سنندج اظهار داشت: آموزش و پرورش حلقه مفقوده فرهنگ سازی ترافیکی در جامعه بود که در چند سال گذشته با استفاده از این پتانسیل گام های بزرگی در کاهش تصادفات رانندگی برداشته شده است.


این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت تذکر دانش آموزان همیار پلیس به رانندگان متخلف و قانون شکن آنها قوانین را راحت تر پذیرفته و از آن تبعیت می کنند.


وی کاهش تصادفات، سوانح، تلفات و آسیب های انسانی در تصادفات رانندگی را مرهون زحمات دانش آموزان و تذکرات دلسوزانه آنان دانست و اظهار داشت: همیاران پلیس با توجه به آموزش هایی که دیده اند توانسته اند در سال جاری در پیشگیری از تخلفات راهنمایی و رانندگی بسیار موثر باشند.


کریمی با اشاره به نقش مهم و اساسی دانش‌آموزان همیار پلیس در امنیت و آسایش جامعه، عنوان کرد: همیاران پلیس دانش‌آموزانی هستند که با پلیس همکاری می‌کنند تا در صورتی که از قوانین و مقررات تخطی شد تذکر دهند.


وی یادآور شد: تذکرات همیاران پلیس به والدینشان در ایام تعطیل که با افزایش ترافیک روبرو هستیم تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات داشت.

 

وی از تمامی دانش آموزان خواست هر کدام یک پلیس برای خانواده و جامعه خود باشند و پلیس را در انجام وظایف خطیرش یاری رسانند تا شاهد کاهش تلفات جانی و مالی در تصادفات رانندگی باشیم.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان سنندج، بازگشت امنیت روحی و روانی به جامعه را از دیگر نتایج مثبت اجرای طرح همیاران پلیس دانست و گفت: درک و تبین فرهنگ قانونمداری در بین دانش آموزان به عنوان نمایندگان در حال آموزش خانواده ها در کاهش مرگ و میر و آمار تصادفات موثر است.


کریمی بیان کرد: بستن کمربند ایمنی یک وظیفه و الزام قانونی است و رعایت این مهم موجب برقراری امنیت برای سرنشین های وسائل نقلیه می شود و همیاران پلیس برای نهادینه کردن فرهنگ بستن کمربند ایمنی نقش مهمی را بر عهده دارند.


وی قانونمند بودن افراد به ویژه رانندگان وسائل نقلیه را در کاهش تصادفات موثر دانست و اعلام کرد: آموزش و فرهنگ سازی اولیه در مدارس موجب تبیین فرهنگ رانندگی در بین نسل آینده و قانونمندی فرهنگ ترافیک می شود.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان سنندج اعلام کرد: پوشیدن لباس همیار پلیس دانش آموزان را در ایفای وظیفه قانونی خود و افزایش حس مسئولیت پذیری در بین آنها کمک می کند.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 117169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha