آموزش تمام دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی در طرح همیار پلیس

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش با اشاره به آموزش تمام دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی در طرح همیار پلیس گفت: 30 درصد از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان نیز در این طرح مورد آموزش قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسن فرازنده خالدی، مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش در همایش «فرهنگ‌یاران پلیس» با تأکید بر نقش بزرگ آموزش و پرورش در تحول بنیادین گفت: همکاری آموزش و پرورش با نیروی انتظامی یکی از مصداق‌های این تحول بنیادین است. نقش دانش‌آموزان به عنوان همیاران پلیس و نقش فرهنگیان به عنوان  فرهنگ‌یاران پلیس در ایجاد نظم در جامعه می‌تواند مؤثر باشد، به همین جهت شورای راهبردی و سیاست‌گذاری با حضور رؤسای پلیس و آموزش و پرورش تشکیل شد.

 

وی افزود: این شورا دارای پنج کارگروه است که کارگروه پیشگیری از آسیب‌ها، مشاوره، پیشگیری از مواد مخدر و کاهش ترافیک از جمله این کارگروه‌ها است.

 

فرازنده خالدی ادامه داد: اگر امروز سازمان‌ها قرار است در مسیر تعالی قرار بگیرند، راهی جز آموزش و پرورش ندارند. آموزش و پرورش می‌تواند تمام دستگاه‌ها را یاری کند تا مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهد.

 

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش با اشاره به تربیت 10 میلیون از دانش‌آموزان به عنوان پلیس راهور اظهار کرد: تمام دانش‌آموزان راهنمایی و ابتدایی و 30 درصد از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان به عنوان پلیس راهور با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند.

 

فرازنده خالدی ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی در خانواده و جامعه، رعایت قوانین توسط دانش‌آموزان، کاهش تصادفات و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی را از جمله اهداف طرح پلیس راهور دانست.

 

وی با اشاره به همکاری فرهنگیان به عنوان فرهنگ یاران پلیس گفت: فرهنگ‌یاران با عنوان پلیس نامحسوس از همکاران نیروی انتظامی محسوب می‌شوند، به همین جهت دفترچه جریمه و دفترچه تقدیر به عنوان تشویقی در اختیار این فرهنگیان قرار گرفته است.

 

فرازنده خالدی اظهار کرد: طرح همیاران پلیس برگرفته از اهداف تحول بنیادین تعریف شده است که شامل اهداف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی است.

 

گفتنی است؛ همایش فرهنگ‌یاران پلیس شنبه (16 مهر) در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 73164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha