امسال ۳ میلیون رای‌اولی داریم/ مساجد باید به کمک آموزش و پرورش بیایند

احمدی لاشکی با بیان اینکه ظرفیت مساجد حتما باید در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد، گفت: سه میلیون رای اولی در انتخابات امسال داریم که بخش قابل توجهی از این رای اولی‌ها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نمایشگاه بین المللی مطبوعات در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش در اجرای طرح مسجد و مدرسه، گفت: در برنامه هفتم پیشرفت طرح مسجد و مدرسه به صورت قانون لحاظ شد و قطعا این تعامل بین مدرسه و مسجد باید ملاک عمل قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ما برای طرح مسجد و مدرسه شیوه نامه هایی را آماده می کنیم، تصریح کرد: هر چه بتوانیم رابطه بین مسجد و مدرسه را تقویت کنیم در برنامه های تربیتی و پرورشی در مساجد موفق تر عمل خواهیم کرد.

احمدی در ادامه با بیان اینکه مساجد ظرفیت های بسیار خوبی برای آموزش و تربیت نسل آینده دارند، تأکید کرد: آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت آنها برای حل بخشی از مسایل و مشکلات آموزشی استفاده کند. ما می گوییم آموزش و پرورش در حالی که در نظام آموزشی دنیا تربیت مقدم بر آموزش است لذا آموزش و پرورش هم برنامه های خوبی در این راستا دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بنده به آینده طرح پیوند مسجد و مدرسه خوش‌بین هستم، افزود: امیدواریم از محدود کردن کارکردهای مساجد به صرف اقامه نماز آن هم در حد نیم ساعت، خارج شویم.

احمدی با بیان اینکه ظرفیت مساجد حتما باید در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد، افزود: برای آموزش و پرورش جامعه باید از این ظرفیت بهره‌مند شویم در آینده اتفاقات خوبی در این حوزه در آموزش و پرورش رخ خواهد داد.

وی با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش برای رای اولی ها بیان کرد: ما امسال سه میلیون رای اولی داریم که بخش قابل توجهی از آنها دانش آموزان هستند، ضمن اینکه آموزش و پرورش هم برحسب فرمایش مقام معظم رهبری جلسات مختلفی را برای آگاهی بخشی دانش آموزان آغاز کرده است، همچنین، دیروز در یکی از مناطق تهران با بخش عمده ای از دانش آموزان نشست های خوبی برگزار کردیم و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در انتخابات یازدهم اسفند دانش آموزان قطعا نقش آفرین خواهند بود.

کد خبر 1751113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha