تشکل‌های فرهنگی مساجد از عوامل جاذبه مساجد هستند

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: تشکل های فرهنگی مثل کانون های فرهنگی و هنری از عوامل جاذبه نسل جدید به مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «ابراهیم رنجبر» در اجلاس شهرستانی نماز تیران به برنامه ریزی برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد، اقامه نماز و فریضه جماعات اشاره کرد و اظهارداشت: زمینه سازی برای جذب این قشر ضروری بوده و باید متولیان امر به آن بپردازند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: ایجاد بستر برای پیشنهاد برنامه و اجرای آن توسط نوجوانان و جوانان به حضور آنان در مسجد کمک می کند.

وی ادامه داد: نگرش و ایده های جدید آنان زمینه ساز حضور دیگر افراد خواهد شد و اینگونه مشارکت در مساجد افزایش می یابد.

حجت الاسلام رنجبر نقش تشکل های فرهنگی در این خصوص را مهم خواند و اذعان داشت: تشکل های فرهنگی مثل کانون های فرهنگی و هنری از عوامل جاذبه نسل جدید به مساجد هستند.

وی با بیان اینکه نوع برخورد و رفتار با آنان نیز موثر است، خاطرنشان کرد: باید به خوبی پاسخگوی سوالات ذهنی آنان باشیم که شبه ها را از بین برده و اعتقادات جوانان و نوجوانان را تقویت می کند.

تشکل‌های فرهنگی مساجد از عوامل جاذبه مساجد هستند

نقش خانواده ها و معلمان در گرایش به نماز

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان به الگوگیری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: اگر پدر و مادر و معلمان به این موضوع توجه کنند آنگاه گرایش به این فریضه تقویت می شود.

وی ادامه داد: خانواده های اهل نماز جماعت می توانند فرزندان خود را در جذب به اقامه این فریضه دینی با رفتار خود هدایت کنند و اگر در مدرسه این موضوع مورد توجه باشد، فرهنگ آن نیز نهادینه خواهد شد.

حجت الاسلام رنجبر پاسخگویی به سوالات جوانان و نوجوانان را مهم خواند و یادآورشد: این موضوع را باید جدی گرفت که دشمن بسیار توطئه می کند.

تشکل‌های فرهنگی مساجد از عوامل جاذبه مساجد هستند

کد خبر 1751180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha