آموزش و توانمندسازی ۱۳ هزار راوی راهیان نور در سال ۱۴۰۳

جان‌نثار با بیان اینکه هر ساله دوره توانمندسازی راویان راهیان نور در تمام استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: برای سال ۱۴۰۳ آموزش و توانمندسازی قریب به ۱۳ هزار نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم.

محمد جان‌نثار، مسئول یادمان و راویان سپاه و بسیج کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد  حضور راویان در اردوهای راهیان نور و یادمان ها، بیان کرد: هر ساله دوره توانمندسازی راویان در تمام استان ها برگزار می شود و افرادی که از قبل آموزش دیده اند و افرادی که پیشکسوت دفاع مقدس بودند در این دوره ها حضور دارند همچنین کسانی که دوران دفاع مقدس را درک نکردند نیز از آموزش های راویان برخودار می شوند و به عنوان راوی همراه کاروان عازم سفر می شوند.

مسئول یادمان و راویان سپاه و بسیج افزود: در تمام  اتوبوس هایی و از مبدا یک نفر راوی به عنوان همراه کاروان تا مقصد حضور دارد و در محل استقرار کاروان راوی استقراری کاروان را همراهی می کند و اتفاقات خاص در آن منطقه را توضیح می دهد به طور مثال در هویزه راوی استقراری عملیات نصر و اتفاقات آن منطقه را با رویکردی امیدافرینی و اثربخشی توضیح می دهند.

وی تصریح کرد: بدترین فرهنگی که رسانه های غربی در میان جوانان و نوجوانان ما نشر می دهند فرهنگ «بیخالی» و «ولش کن» و «به من چه» است تا راه و آرمان های شهدا به فراموشی سپرده شود. راویان در این اردوها، دستاوردهای دفاع مقدس و امیدآفرینی را روایت می کنند دستاوردهایی نظیر حاج قاسم سلیمانی و مکتب ایشان!

وی تصریح کرد: قریب به ۷۴۰۰ راوی دوره های آموزش و توانمندسازی را طی کرده اند. به تعداد یادمان ها و میزان زائران در یادمان ها راویان حضور دارند این راویان  از بسیج، ارتش و سپاه و نیروهای جهادی هستند.

جان نثار گفت: متولی ۳۴ یادمان سپاه و بسیج هستند و برخی یادمان ها به همت ارتش و برخی هم به همت سمن ها و نیروهای مردمی اداره می شوند که همگی ذیل فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارند و بیشترین کنشگری در یادمان ها توسط سپاه و بسیج انجام می شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ آموزش معلم راوی، راویان جوان، راوی دانشجو  و راوی کودک برای مهد کودک ها ، استاد راوی برای تدریس در دانشگاه ها مد نظر قرار دارد و قریب به ۱۳ هزار نفر برای آموزش و توانمندسای پیش بینی شده است.

وی در مورد آموزش راویان بیان کرد: مراحل آموزش راویان به این صورت است که افراد دوره تئوری و نظری را می گذرانند و بعد این دوره در داخل منطقه در کنار استادان محور به محور در جریان رویدادهای آن منطقه قرار می گیرند بعد از آموزش اولیه کارت روایتگری برای افراد صادر می شود و راوی بعد از این مرحله در دل کاروان با روایتگری تجربه کسب می کند و پس از آن از ظرفیت این افراد به عنوان راوی استقراری در کنار فرماندهان عملیات و جنگ در یادمان ها استفاده می شود تا به مرور زمان جایگزین پیشکسوتان دفاع مقدس در یادمان می شوند.

مسئول یادمان و راویان سپاه و بسیج گفت: در اردوهای دانش آموزی ۸۵ راوی مستقر بودند و در راهیان نور دانشجویی و خانوادگی قریب به ۲۰۰ راوی در یادمان ها به صورت استقراری حضور خواهند داشت.

وی در مورد یادمان های دریایی گفت: یادمان های دریایی والفجر۸ در اروند کنار فعال است که مسئولیت آن با نیروی دریایی سپاه است و در مورد حماسه های نیروی دریایی سپاه و ناوگروه ۳۶۰ درجه ارتش، عملیات البکر و الامیه برای زائران راهیان نور روایتگری می شود.

جان نثار در پایان خاطرنشان کرد: همچنین، یک شب زندگی به سبک شهدا به همت بسیج دانشجویی در هورالهویزه برگزار می شود.

کد خبر 1751551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha