حضور رای اولی‌ها در انتخابات؛ مانور مردم‌سالاری دینی

فرهادی با اعلام حضور بیش از یک میلیون رای اولی در انتخابات ۱۱ اسفندماه، گفت: این حضور مانور و تمرین مردم سالاری دینی برای دانش آموزان است که به نیابت از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز رای خود را در صندوق‌ها می‌اندازند.

علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری شبستان درباره حضور رای اولی ها در انتخابات سال ۱۴۰۲، بیان کرد: انتخابات حضور و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان است در این میان یکی از جلوه های زیبای انتخابات حضور رای اولی ها است که برای اولین بار در تعیین سرنوشت خودشان شرکت می کنند و با شور و شوق رای می دهند.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از یک میلیون دانش آموز رای اولی در انتخابات پیش رو شرکت می کنند، گفت: حضور رای اولی ها در انتخابات مانور و تمرین مردم سالاری دینی برای دانش آموزان است و ما نیز نسبت به این امر توجه ویژه داریم و مانورها و همایش های زیادی از جنس تبیین در مدارس و مناطق مختلف آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی ادامه داد:همایش رای اولی ها در ورزشگاه آزادی، دانشگاه آزاد و وزرات کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش، شهردار تهران و وزیر کشور از جمله برنامه های تبیینی آموزش و پرورش است که در این برنامه ها دانش آموزان با اهمیت انتخابات و کنشگری فعال اجتماعی در عرصه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی آشنا  می شوند.

فرهادی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصت این کنشگری را برای رای اولی ها ایجاد کرده است، تصریح کرد: ما معتقدیم رویش های نیروهای انقلاب بسیار بالاتر از آن است که دشمن بخواهد با شبیخون و تهاجم فرهنگی این حضور جوانان و نوجوانان را کمرنگ کند ان شاءالله امسال نیز شاهد حضور پررنگ رای اولی ها در انتخابات خواهیم بود. دانش آموزان به نیابت از ۳۶ هزار دانش آموز شهید رای می دهند.

فرهادی در مورد برنامه های ماه مبارک رمضان آموزش و پرورش ابراز کرد: آموزش و پرورش در تثبیت و تبیین برنامه های فرهنگی، دینی و سیاسی مانند نوروز، ماه مبارک رمضان و انتخابات و اعتکاف و اعیاد شعبانیه پیش گام است و برای تلاقی نوروز و ماه رمضان تلاش می کنیم دانش آموزان با فعالیت های فرهنگی پرورشی این ایام را به خوبی درک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیک نوروزی مشروط بر اینکه به مهارت و شادی دانش آموزان بیفزاید مورد استقبال خانواده ها قرار می گیرد و نباید موجب دل زدگی آنها شود و باید مبتنی بر نیاز دانش آموزان تکالیف و پیک های دانش آموزان پیش بینی و طراحی شود.

کد خبر 1751750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha