پخش ۸۲ ساعت مناظره کاندیداهای انتخاباتی از صدا و سیمای خراسان جنوبی

آیینه دار از پخش ۸۲ ساعت و ۲۹ دقیقه مناظرات کاندیداهای انتخابات از صدا و سیمای خراسان جنوبی خبر داد.

علیرضا آیینه دار- مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به پخش بیش از ۸۲ ساعت مناظره از شبکه خاوران گفت: از این میزان تاکنون ۳۰ ساعت و ۲۹ دقیقه شامل ۱۶ مناظره از سیما و ۵۲ ساعت در قالب ۲۰ مناظره از صدای استان پخش شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی چهار کانال و شبکه تلوزیونی ویژه ‌انتخابات در استان افزود: با توجه به پراکندگی جمعیت و پهناور بودن استان نسبت به دیگر استان‌ها و با انجام کار جهادی این کانال ها قبل از موعد پیش بینی شده به بهره برداری رسید.

آینه‌دار هدف از راه اندازی کانال های ویژه انتخابات را دادن فرصت به همه نامزدهای انتخاباتی به صورت یکسان و تأثیرگذاری در کمیت و کیفیت حضور مردم اعلام کرد و گفت: مردم با دیدن مستندات ارائه شده کاندیداها و مناظرات آنها، می توانند انتخاب دقیق تری داشته باشند و مشاهده برنامه های انتخاباتی افزایش شور انتخابات، حضور پررنگ تر مردم را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۸.۵ درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه‌های دیجیتال رادیویی و تلویزیون قرار دارند، ادامه داد: در حال حاضر سطح پوشش شبکه ای بیش از ۸۰ درصدِ است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی یادآور شد: هر کاندیدای انتخاباتی می تواند به مدت ۲۰ دقیقه برنامه برای حوزه انتخاباتی خود تهیه و برای پخش در اختیار صدا و سیمای استان قرار دهد و این مستندات پس از بررسی به روی آنتن می رود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۲ برنامه ۲۰ دقیقه ای به دست ما رسیده است، استقبال کاندیداهای حوزه های انتخاباتی استان را نسبت به کشور خوب ارزیابی کرد و افزود: تا کنون برای حوزه انتخابی بیرجند، درمیان و خوسف ۲۷ برنامه، حوزه انتخابی قاین و زیرکوه ۱۵ برنامه، حوزه طبس، سرایان، بشرویه و سرایان ۱۵ برنامه و حوزه نهبندان و سربیشه ۶ برنامه و فیلم ۲۰ دقیقه ای به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به این مهم که پخش فیلم و مستندات ارائه شده نامزدهای انتخاباتی از ساعت ۱۲ شب سوم اسفند ماه بر روی آنتن رفته و تا ساعت ۸ صبح روز ۵ شنبه ۱۰ اسفندماه پخش مستندات ادامه دارد، یادآور شد: علاوه بر اینکه جدول پخش مناظرات شب قبل از پخش در سیمای استان نمایش گذاشته می شود در خبرگزاری ها و رسانه های استان هم منعکس می شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ جلسه مناظره برگزار شده است، گفت: برای هر حوزه هفت مورد مناظره برگزار شده است و در کانال های نامداران مختص حوزه انتخابی بیرجند، عقیق فردوس، ارغوان قائن و آسبادهای نهبندان هر کدام مختص حوزه انتخابی خود پخش شده است.

آیینه دار با اشاره به این مهم که هر روز یک مناظره از کاندیداها از شبکه های ذکر شده پخش می شود، تأکید کرد: بیش از ۸۰ درصد کاندیداها برای مناظره ورود کردند.

وی در خصوص نوع پرسمان از کاندیداها در مناظرات گفت: محور مباحث به کاندیداها اعلام شده و سوالات کاملا به صورت قرعه کشی است و هر کاندیدا در زمان حضور به صورت تصادفی پاکتی از سوالات را انتخاب کرده و به آنها پاسخ می دهد.

وی در خصوص ادامه فعالیت چهار شبکه تلویزیونی گفت: در کل کشور ویژه انتخابات ۲۰۰ شبکه به صورت موقت راه اندازی شده است و ادامه کارساز و کار خاصی می طلبد و نیاز به بررسی دارد.

وی با بیان اینکه افرای که موفق به دیدن مناظرات نشده اند می توانند از طریق تلوبیون مناظرات را مشاهده کنند، تأکید کرد: در روز انتخابات نیز با استقرار واحدهای مختلف در شعب اخذ رأی لحظه به لحظه پا به پای مردم خواهیم بود.

کد خبر 1751979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha