شور و حال انتخاباتی؛ آغازی برای بازگشت جوانان به مسجد

حجت‌الاسلام باباخانی با اشاره به جایگاه مساجد در گسترش مشارکت مردم به ویژه نسل جوان در انتخابات گفت:  انتخابات و برگزاری مناظره با محور این رویداد می تواند آغازی برای تداوم حضور نسل جوان در مساجد باشد.

حجت‌الاسلام «مجید باباخانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به نقش مسجد در تقویت فعالیت‌های دینی در نسل نوجوان و جوان، بیان کرد: اساسا مسجد جایگاه مهمی در این عرصه دارد از این نظر که در واقع مرکزِ مکانی جریان دینی جامعه اسلامی است؛ از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که در قرآن کریم، لسان اهل بیت (ع) و بزرگان همواره به این مساله تاکید شده مسجد باید محور فعالیت قرار گیرد.

رییس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه مسجد باید محور فعالیت‌های منطقه‌ای، شهری و محله‌ای باشد، تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف باید جایگاه مساجد را تقویت کنیم؛ البته در طول چند سال اخیر شاهد برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی در سطح مساجد هستیم که باید بیش از پیش ادامه یابد؛ هرچند که هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم؛ نکته دیگر اینکه اهل مسجد باید سعه صدر بیشتری داشته باشند و همچنین هماهنگی میان دستگاه‌ها نیز در راستای تقویت فعالیت‌های مسجدی افزایش یابد.

وی ادامه داد: فعالیت هیئات مذهبی در مساجد نیز اهمیت بسزایی دارد و می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند، بنابراین یکی از رسالت‌های ما این است که هیئات مذهبی، محور فعالیت خود را به مساجد برگردانند تا شاهد حضور پرشور جوانان در مساجد باشیم.

حجت‌الاسلام باباخانی در بخش دیگری از مباحث خود درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که با توجه به حضور مومنین و خواص جامعه در مساجد، این مکان مقدس می تواند نقش بسزایی در عرصه روشنگری ایفا کند، به هر روی متاسفانه اکنون استقبال عمومی به مسجد خصوصا نسل جوان به مساجد کمرنگ است، اما مومنین و خواص می توانند در فرصت های مختلف با بهره گیری از ظرفیت های مسجد برای گفت وگو و مناظره، نسبت به جذب نسل جوان به مسجد اقدام کرده و در ادامه از اهمیت حضور آنان در انتخابات بگویند.

وی اظهار کرد: مهم آن است که افراد نخبه جامعه نیز برای گفت وگو با مردم در مسجد حضور داشته باشند، افراد نخبه‌ای که سعه صدر دارند؛ قطعا در کنار حضور این قشر می توانیم شاهد شکل گیری فرهنگ غنی در مسجد باشیم و نسل جوان را که بعضا ممکن است با برخی معارف دینی آشنا نباشند، با سعه صدر و تنوع برنامه ها به مسجد جذب کنیم.

رییس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: اگر امروز هم شروع کنیم با استمرار می توانیم به نتیجه برسیم و شاهد حضور نسل جوان در مساجد باشیم، به نظر من انتخابات می تواند آغازی برای تحقق این رویکرد باشد.
 

کد خبر 1751992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha