صدور ۱۹۲ کارت صندوق اعتباری هنر

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان گفت: امسال تمدید عضویت و پیگیری صدور کارت ۱۹۲ نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر توسط این اداره انجام شد.

زهره بابایی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به اقدامات انجام شده این حوزه برای هنرمندان اظهارکرد: همچنین ۹۳ نفر بیمه، ۵ نفر مستمری، ۱۴ نفر تحت پوشش تکریم و ۶ نفر درجه یک هنری صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امسال، ۳۵ مجوز مشاغل خانگی برای فعالیت های فرهنگی و هنری این شهرستان خراسان شمالی صادر شده است که سقف تسهیلات برای هر نفر تا ۲ میلیارد ریال است.

بابایی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، تسهیلگری و مانع زدایی در صدور مجوزهای کسب و کار از جمله مشاغل خانگی بود، در این راستا ۱۰ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

 مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان اضافه کرد: از جمله رشته‌هایی که به آنها وام خوداشتغالی پرداخت شده می‌توان به فیلمنامه‌نویسی، صدابرداری، نقد و یادداشت نویسی تئاتر، نویسندگی، خوشنویسی، نقاشی، ساخت و تنظیم آهنگ و غیره اشاره کرد.

بابایی بیان کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی یا درگاه ملی صدور مجوزها، به صورت لحظه ای مجوز مورد نیاز خود را برای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۹ نمایشگاه هنرهای تجسمی با همکاری هنرمندان این شهرستان برپا شد تصریح کرد: همچنین طرح آموزش رایگان هنر در ۶ روستای واقع در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه راه اندازی شد و از هنرمندان مشارکت کننده تقدیر به عمل آمد.

بابایی از برگزاری ۶ مورد نشست های مجازی کتابخوانی خبر داد و اضافه کرد: طی مدت جاری ۸۰۰ جلد کتاب در مناسبت های مختلف و ۴۰ بسته فرهنگی به مزدوجین اهداء شد.

کد خبر 1752105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha