بیش از یک میلیون دانش‌آموز تهرانی/تحصیل 2 درصد دانش‌آموزان در نوبت عصر

مدیر کل آموزش‌و پرورش شهر تهران با بیان اینکه 98 درصد دانش‌آموزان تهران در نوبت صبح و 2 درصد در نوبت عصر تحصیل می‌کنند، گفت:یک میلیون و 90 هزار دانش آموز تهرانی در 3 هزارو 950 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

سید علی یزدیخواه، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره آغاز سال تحصیلی جدید گفت: یک میلیون و 90 هزار دانش‌آموز تهرانی در 3 هزار و 950 مدرسه، سال تحصیلی جدید را با نوای "محمد رسول الله" آغاز کردند.


وی با اشاره به تفاوت مهر امسال با سال‌های گذشته اظهار کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و 140 اقدام در حوزه‌های مختلف مانند کتاب، تربیت معلم، ساماندهی فضاهای آموزشی و اصلاح ساختار نظام آموزشی سال جدید را متفاوت کرده است.


مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه امسال 91 هزار دانش‌آموز سال ششم ابتدایی در مدارس شهر تهران مشغول به تحصیل شده‌اند، خاطر نشان کرد: کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی از پایه اول تا ششم و کتاب‌های دوره فنی و حرفه ای و کارو دانش به مراکز آموزشی ارسال شده است.


وی با بیان اینکه نیروی آموزشی مورد نیاز تمام مدارس تکمیل است و با شروع سال تحصیلی با کمبود معلم مواجه نیستیم خاطر نشان کرد: در سطح شهر تهران برای پایه ششم با کمبود کلاس درس مواجه نیستیم.


وی افزود: 2 هزار و 658 کلاس درس در سطح تهران به پایه ششم اختصاص یافته است که اگر این میزان کلاس را می‌ساختیم نزدیک به 130 میلیارد تومان بودجه نیاز داشت اما با ارتقای بهره‌وری فضاهای آموزشی موجود مشکل کلاس‌های پایه ششم را حل کریم.


به گفته ی یزدیخواه، مهر امسال 2 درصد مدارس تهران در نوبت عصر و 98 درصد مدارس در نوبت صبح فعالیت می‌کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 175241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha