۶ مجتمع فرهنگی و تربیتی شبانه‌روزی کمیته امداد پذیرای دانش‌آموزان

عرب با بیان اینکه ۶ مجتمع فرهنگی و تربیتی شبانه‌روزی کمیته امداد پذیرای دانش‌آموزان خراسان‌ جنوبی است، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ دانش‌آموز در این خوابگاه‌ها سامان‌دهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد عرب شامگاه (۱۴ اسفند) در حاشیه مراسم تجلیل از ۲۰ دانش‌آموزان با معدل برتر مجتمع فرهنگی تربیتی امامت شهر بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر ۶ مجتمع فرهنگی، تربیتی شبانه‌روزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در خراسان جنوبی فعال است و ۴۰۰ دانش آموز در این خوابگاه‌ها سامان‌دهی شده‌اند.

وی در ادامه گفت: سه مجتمع ویژه دختران و سه مجتمع ویژه‌ پسران است که در شهرهای بیرجند و نهبندان مجتمع‌های دختران و پسران و در سربیشه مجتمع پسران و در قاین نیز مجتمع دختران فعال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: هم اکنون ۲۰ هزار و ۲۵۰ دانش آموز و یک‌هزار و ۱۸۶ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی هستند.

عرب با اشاره به اینکه ۸۱۶ نفر از دانش آموزان استعداد برتر و نخبه در زمینه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: در ابتدای ورود، دانش آموزان استعدادیابی و بر اساس توانمندی‌ها، انگیزه‌ها و علاقه‌مندی‌هایی که دارند در کلاس‌های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی تقسیم‌بندی می‌شوند و این مجتمع‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که دانش‌آموز، به نسبت ورود از لحاظ علمی و فرهنگی چند رتبه ارتقاء می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش دانش‌آموزان در این خوابگاه‌ها یا همان مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی مختص مقطع متوسطه اول و دوم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی افزود: برنامه‌های فرهنگی متنوع از برگزاری منظم نمازهای جماعت تا برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی در کنار مشاوره تحصیلی، مسابقات فرهنگی و جشنواره ها و اردوهای زیارتی و سیاحتی درون و برون استانی ویژه دانش‌آموزان این خوابگاه‌های شبانه‌روزی برگزار می‌شود.

کد خبر 1753299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha