مراکز پذیرایی ملزم به رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در نوروز هستند

به گفته صفوی، مراکز پذیرایی ملزم به رعایت شئونات ماه مبارک رمضان و پیش بینی مکان مناسب و دور از انظار مردم به منظور جلوگیری از تظاهر به روزه خواری در ایام نوروز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان در استانداری با اشاره به اینکه این ستاد از ۱۰ دی در دبیرخانه اداره کل فعال شده و تاکنون ۲ جلسه با روسای کمیته های ۱۲ گانه برگزار کرده است، گفت: یک کمیته ستاد مربوط به نمازخانه ها و سرویس‌های بهداشتی است و متاسفانه سرویس های بهداشتی بین راهی در سطح استان وضعیت خوبی ندارد و مشارکت دستگاه های متولی امر برای رفع مسائل و مشکلات این حوزه ضروری است.

به گفته وی، دستورالعمل‌های خدمات سفر به ۲۷ دستگاه عضو ستاد ارسال شده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی خوب شاهد جذب گردشگر و بهره مندی زنجان از اقتصاد گردشگری باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: طبق تمهیدات انجام گرفته موزه های استان تا ساعت ۱۰‌ شب برای بازدید مسافران و گردشگران فعال خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه در تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان ۱۲ کمیته خدمات سفر به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهد کرد، تصریح کرد: تمامی تاسیسات گردشگری استان با ضوابط رعایت ماه مبارک رمضان به مردم خدمت رسانی می کند.

صفوی اضافه کرد: کف سازی بازار زنجان و بازسازی زائرسراهای بقعه قیدار نبی در خدابنده با ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه از جمله اقدامات مهم بوده است.

به گفته وی، موزه مردان نمکی زنجان پس از ۲ و نیم ماه به روز رسانی شد و مرمت رختشویخانه زنجان و ثبت ۲۴ مورد از رویدادهای گردشگری استان در رویدادهای گردشگری کشور از دیگر اقدامات مهم بوده است.

این مسئول تصریح کرد: سه سرمایه گذار بزرگ با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی جذب و ۹۰ موافقت‌ اصولی و ۱۰ مجوز بهره برداری صادر و ۳۰ مورد استانداردسازی تاسیسات گردشگری انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آمادگی دستگاه های عضو ستاد در هنگام بروز سوانح و حوادث مورد تاکید است، گفت: مدیریت بحران ارزیابی های لازم از اورژانس، هلال احمر و جمعیت هلال احمر را انجام داده است تا خدمت رسانی بهتری انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در این جلسه، گفت:پیام های محیط زیستی در قالب بروشورها تهیه شود و با توزیع آنها در میان گردشگران و مسافران،توجه به مسائل زیست محیطی در دستور کار قرار گیرد.

محمدرضا یافتیان افزود:در راستای پاکسازی محیط زیست، یک هزار و ۷۰۰ کیلو پلاستیک از سه راهی بیجار تا پاسگاه پلیس راه جمع آوری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

کد خبر 1753358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha