دهمین جشنواره هنر آسمانی فراخوان شد/تبلیغ نوین و هوش مصنوعی،موضوعات ویژه جشنواره

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور با اشاره به فراخوان دهمین جشنواره هنر آسمانی، تبلیغ نوین و هوش مصنوعی را از موضوعات ویژه جشنواره دهم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام ولمسلمین حسین ملانوری امروز (سه شنبه ۱۵ اسفندماه) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به دهمین دوره جشنواره هنرهای آسمانی با اشاره به پیشینه این جشنواره گفت: از اواخر دهه ۶۰ جشنواره های هنری در حوزه های علمیه به اشکال مختلف شکل گرفته است و از سال ۸۴ جشنواره هنرهای آسمانی راه اندازی شد که تاکنون ۹ دوره آن برگزار شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره از امروز گفت: مهرماه ۱۴۰۳ پایان جشنواره خواهد بود.

وی با اشاره به این‌ که‌ در جشنواره نهم یک هزار و ۶۷۷ اثر به دبیرخانه رسید گفت: در جشنواره نهم، هنرهای ادبی مورد توجه بود اما در دوره دهم، هنرهای صوتی و تصویری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و ۲۴ زیر شاخه برای سه بخش اصلی جشنواره تعریف شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور افزود: بخش هنرهای تجسمی شامل رشته های طراحی، خوشنویسی، نگارگری، نقاشی، گرافیک، عکاسی ، کاریکاتور و معماری حجمی است.

مسئول دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی تصریح کرد: بخش هنرهای نمایشی نیز شامل تهیه کنندگی، کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه، فیلم‌کوتاه و بلند، انیمیشن و کلیپ می شود.

حجت الاسلام ولمسلمین ملانوری با بیان اینکه بخش آوایی نیز برای اولین بار در جشنواره گنجانده شده است، تصریح کرد: این بخش نیز شامل رشته هایی چون تواشیح، سرود، صوت و لحن قرآن کریم، مرثیه خوانی، مناجات خوانی و نغمه خوانی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به موضوعات دهمین جشنواره گفت: آثار تبلیغی، هویت طلبگی، امید آفرینی، خانواده، جهاد تبیین، تبلیغ دانش آموزی، زیست مجازی، فرهنگ و تمدن اسلامی در بخش آزاد از اولویت برخودار می باشد اما تبلیغ نوین و هوش مصنوعی در بخش ویژه مورد تاکید دهمین جشنواره هنرهای آسمانی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: امسال مرحله اول جشنواره هنر آسمانی ابتدا در استان ها برگزار می شود و آثار هر استان ارزیابی شده و نتیجه کار برای داوری نهایی به قم ارسال خواهد شد.

مسئول دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی افزود: این جشنواره از جشنواره های ویژه طلاب و روحانیون حوزوی است و سه دسته برادران، خواهران طلبه ایرانی و طلاب غیر ایرانی را در بر می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به توسعه بخش بین الملل جشنواره هنرهای آسمانی گفت:دبیرخانه بین الملل جشنواره در جامعه المصطفی العالمیه ایجاد شد و امسال نیز با اختیارات بیشتر به جامعه المصطفی شاهد برگزاری جشنواره برای طلاب غیر ایرانی خواهیم بود.

وی ارسال موضوعات جشنواره را در ۲ بخش آزاد و ویژه برشمرد و تصریح کرد: هر طلبه می تواند در هر موضوعی که علاقه مند است در رشته های تخصصی اعلام شده اثر ارسال کند اما برخی موضوعات ازجمله تبلیغ و کنشگری حوزه های علمیه، تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی، حجاب و عفاف و فرهنگ و تمدن اسلامی، هویت طلبگی، امید آفرینی، حکومت اسلامی، خانواده و سبک زندگی، اولویت و ضریب امتیاز بیشتری دارند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه مهلت ارسال آثار را از امروز تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: نحوه ارسال آثار به سه ترتیب است، در نخستین روش ارسالی علاقه مندان می تواند به پایگاه اینترنتی جشنواره هنر آسمانی مراجعه کنند، روش دوم ارسال پستی به نشانی دبیرخانه و روش سوم نیز تحویل به صورت حضوری در دبیرخانه است. طلاب غیر ایرانی نیز برای ارسال آثار می توانند به پایگاه اینترنتی جامعه المصطفی مراجعه یا به ستاد این نهاد حوزوی و معاونت فرهنگی مراجعه کرده و اثر را تحویل دهند، آنان هم چنین می توانند به نمایندگی های جامعه المصطفی در استان ها آثار خود را تحویل دهند.

لازم به ذکر است آثار ارسالی نباید در دوره های گذشته جشنواره عرضه شده باشد، اثر هنری باید جدید باشد، در ۲ سال اخیر تولید شده باشد، در جشنواره های رسمی کشور حائز رتبه نشده و نقش صاحب اثر در آثاری که گروهی تهیه شده،نقش موثری باشد.

درپایان این نشست از پوستر دهمین جشنواره هنرهای آسمانی رونمایی شد.

کد خبر 1753393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha