بقاع متبرکه مازندران در آستانه ماه رمضان غبارروبی می شوند

حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه بقاع متبرکه مازندران با برگزاری آئین غبارروبی و عطرافشانی به استقبال ماه نزول قرآن و نوروز می روند، گفت: ایام نوروز زمینه اقامه نماز در مساجد و بقاع متبرکه بین راهی فراهم است.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی -معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و عید نوروز، اظهار کرد: هر ساله پیش از آغاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز اماکن مذهبی و امامزادگان مازندران غبارروبی و عطرافشانی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تمامی بقاع متبرکه شاخص استان مازندران که دارای فضای شبستان هستند از فردا غبارروبی می‌شوند، افزود: نظافت تمامی فضاهای داخلی و بیرونی بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان آغاز شده و ضریح امامزادگان نیز عطرافشانی خواهند شد.


حجت الاسلام قربانی گفت: آئین غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه استان با قرائت زیارت نامه امامزادگان واجب العظیم دیار علویان همراه خواهد بود.

وی به گردشگر پذیر بودن مازندران اشاره و بیان کرد: تلاش داریم به همت خادمان و هیأت‌ امنا بقاع متبرکه فضای بقاع متبرکه و مساجد بین راهی استان با هدف رفاه حال مسافران نوروزی برای استقبال از هموطنان آماده شوند تا زائران با خاطره‌ای شیرین این اماکن را ترک کنند.
حجت الاسلام قربانی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نورانی نماز خاطرنشان شد: زمینه اقامه  نمازهای یومیه برای مسافران و گردشگران در مساجدو بقاع متبرکه بین راهی استان فراهم است.

کد خبر 1753417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha