بزرگترین نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی در لاهیجان برپا می‌شود

حجت‌الاسلام سلیمانی از برگزاری بزرگترین نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی به مدت سه روز با حضور بیش از یکصد تولید کننده در لاهیجان خبر داد. 

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی،امام جمعه لاهیجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به بزرگترین نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی که از هفته آینده در لاهیجان برپا خواهد شد گفت: ایده برپایی این نمایشگاه با توجه به اینکه تولید  لباس های داخلی با مدلینگ ایرانی _اسلامی در استان ما کم است مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه اگر هم تولید می شوند خیلی هم گران قیمت هستند، گفت: ما در شورای فرهنگ عمومی لاهیجان کارگروهی را با کمک دوستان ارشاد تشکیل دادیم و دیدیم یکسری نمایشگاه هایی هستند که هرساله در استان های دیگر بر پا می شوند.  

سلیمانی افزود: در ابتدای رایزنی ها مطرح شد که می بایست این نمایشگاه به صورت استانی برپا شود اما قبول نکردیم و علی رغم همه سختی ها دوستان مجاب شدند بیش از یکصد تولید کننده در قالب یک نمایشگاه سه روز در تالار میزبان (میدان ابریشم لاهیجان) میزبانشان باشیم.  

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان در این نمایشگاه محصولات و فعالیت های خود را به مردم عزیز عرضه می کنند و با توجه به وضعیت معیشتی مردم اعلام شد که با تخفیفات ویژه در نظر گرفته شود.  

سلیمانی، اضافه کرد: آنچه که حائز اهمیت است این است که مسئولین نمایشگاه و موسسه ای که پیگیر است، خیلی از افرادی که کار تولیدی دارند مخصوصا کسانی که در منزل خیاطی می کنند یا کارگاه دارند و یا چند نفری تحت آموزش آنها هستند را می توانیم به موسسه و همراهان این نمایشگاه ارتباط دهیم تا این نمایشگاه هر کجا برپا شد، این افراد با هم با آنها همراه شوند.  

وی ادامه داد: خوبی دیگر این نمایشگاه این است که اینها می آیند و می روند اما کارشان ادامه دار است، زیرا حاضرند الگوها و ایده هایشان را ادامه دار در خدمت دیگران بگذارند.

سلیمانی بیان کرد: حتی حاضرند آموزش دهند تا این محصولات در استان ما بهتر و بیشتر تولید شود.  

وی ابراز امیدواری کرد: اگر مردم استقبال خوبی داشته باشند این نمایشگاه به صورت استانی در شرق و غرب نیز برگزار خواهد شد و بانوان ایرانی و دختران عزیر گیلانی کمبود استان را با اینگونه نمایشگاه ها بتوانند تا حدودی جبران کنند.  

سلیمانی خاطر نشان کرد: آنچه که هدف ما است  این کار، این روش و اینگونه آموزش ها برای تولید لباس ایرانی _ اسلامی در استان به نحو مستقل شکل بگیرد.

کد خبر 1753473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha